Gå til innhold

Hvilket fulltower kabinett?


Anbefalte innlegg

Er ikke sikker på hvilket kabinett jeg skal velge, har lyst på fulltower på gurnn av at jeg skal ha vannkjøling og skal sikkert anskaffe flere hardisker etterhvert.

Er veldig flink til å fulle dem. :D

 

Disse kandidatene til nå, kom gjerne med fler.

 

AOpen H700B 400W, med uttrekbart hovedkortbrett og trolig en f/s 400w.

 

Chieftec CA-01SL-SL-B, med kjekk dør og smart hd og 5.25 brønn løsning, sikkert helt grei psu litt liten og har ikke sett noe stats på denne.

 

Chieftec Dragon AX-01, mange her på forumet som liker dem, er sikkert en grunn for det. Samme psu som den over tenker jeg.

 

Antec PLUS1080AMG, dette er det kabinettet med best psu, egentlig det eneste som gjør at jeg vurderer dette.

 

Alle disse er i ca samme prisklasse, ingen av dem er spesielt pene så kanke velge utifra det, plass og smarte løsninger er det som teller, fine skal de bli uansett, med litt hjelp da. ;)

Viser dem etter hva jeg tror jeg kommer til å velge.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du bør gå for CoolerMaster CM Stacker. Dette kabinettet overgår alle de kabinettene du har linket til på alle områder!

Koster litt mer, og inkluderer ikke psu, men er så definitivt verdt hver eneste krone! :yes:

Dette har vært et tema før, men jeg tar det opp igjen: Her gir trådstartet ganske godt uttrykk for hvilken prisklasse han vil legge seg i, en prisklasse det kabinettet du nevner ikke er i nærheten av. Det virket også som han vil ha en psu med på kjøpet, og selv om du påpeker dette ved stacker-kabinettet syns jeg det er unødvendig å i det hele tatt foreslå det.

 

Personlig hadde jeg gått for det nyere chieftec-kabinettet av de forslagene du har der.

Lenke til kommentar
Du bør gå for CoolerMaster CM Stacker. Dette kabinettet overgår alle de kabinettene du har linket til på alle områder!

Koster litt mer, og inkluderer ikke psu, men er så definitivt verdt hver eneste krone! :yes:

Dette har vært et tema før, men jeg tar det opp igjen: Her gir trådstartet ganske godt uttrykk for hvilken prisklasse han vil legge seg i, en prisklasse det kabinettet du nevner ikke er i nærheten av. Det virket også som han vil ha en psu med på kjøpet, og selv om du påpeker dette ved stacker-kabinettet syns jeg det er unødvendig å i det hele tatt foreslå det.

 

Personlig hadde jeg gått for det nyere chieftec-kabinettet av de forslagene du har der.

Han ber om nye forslag, og han sier ikke at han ikke kan gå opp i pris!

Derfor kommer jeg opp med et nytt forslag som jeg mener forsvarer prisforskjellen.

Lenke til kommentar
Du bør gå for CoolerMaster CM Stacker. Dette kabinettet overgår alle de kabinettene du har linket til på alle områder!

Koster litt mer, og inkluderer ikke psu, men er så definitivt verdt hver eneste krone! :yes:

Dette har vært et tema før, men jeg tar det opp igjen: Her gir trådstartet ganske godt uttrykk for hvilken prisklasse han vil legge seg i, en prisklasse det kabinettet du nevner ikke er i nærheten av. Det virket også som han vil ha en psu med på kjøpet, og selv om du påpeker dette ved stacker-kabinettet syns jeg det er unødvendig å i det hele tatt foreslå det.

 

Personlig hadde jeg gått for det nyere chieftec-kabinettet av de forslagene du har der.

Han ber om nye forslag, og han sier ikke at han ikke kan gå opp i pris!

Derfor kommer jeg opp med et nytt forslag som jeg mener forsvarer prisforskjellen.

Kanskje jeg ikke hadde gått så hard ut hvis du hadde forklart hvorfor han burde gått for et såpass mye dyrere kabinett? Hvis du legger til prisen på en gjennomsnittlig psu kommer du vel opp i ca. 2000kr med det cooler master kabinettet. Det er til sammenligning ca. dobbelt så dyrt som alle de andre kabinettene han har satt opp.

 

Men for all del, når han ikke spesifiserer klart at han ikke vil opp i pris og at han ha med strømforskyning så er ethvert forslag greit. jeg syns uansett han antydet hva han var på jakt etter, både prismessig og innholdsmessig, og så er det opp til hver enkelt bruker å bestemme om man skal holde forslagene sine i den "klassen" eller ikke.

 

Ikke ta det personlig, men jeg prøver bare å hjelpe trådstarter her. Er selv fan av kabinettet du nevner forresten, ypperlig til "harddisk-samlere" og vannkjølere.

Lenke til kommentar

Vet ikke helt, 2000 for et kabinett og psu, det er mye penger det.

Hvis du kunne forklare hvorfor så kansje, men virker egentlig meningsløst å bruke så mye penger på sånt, trenger egentgi bare et kabinett med mye plass og gode kjøle egenskaper, utseende har ikke mye å si.

 

Edit: Veldig usikker, aopen kabinettet har god psu og utrekbar hk skuff, cheftec bravo har god dør, veldig smarte hd og cdrom løsninger, 120mm vifter.

Endret av hba
Lenke til kommentar
Vet ikke helt, 2000 for et kabinett og psu, det er mye penger det.

Hvis du kunne forklare hvorfor så kansje, men virker egentlig meningsløst å bruke så mye penger på sånt, trenger egentgi bare et kabinett med mye plass og gode kjøle egenskaper, utseende har ikke mye å si.

Stacker er bl.a. et meget godt egnet vannkjølingskabinett, med plass til dobbel radiator i bunnen. Dersom du ikke har tenkt å kjøpe vannkjøling til å begynne med, har det uansett meget gode kjøleegenskaper. Det følger med 1stk. 120mm i front og bakkant, og 1stk. 80mm i toppen. I tillegg kan du kjøpe 2.stk harddiskmoduler som inneholder 1 120mm hver. Vær oppmerksom på at disse modulene tar opp tre 5.25"-brønner. Ellers kan du kjøpe en crossflowvifte som blåser luft direkte på komponentene på hovedkortet.

I front finner du hele 6 usb-kontakter, 1 firewire-kontakt og mic- og høyttaler-inngang.

 

Alt i alt er dette et meget bra kabinett med svært gode kjøleegenskaper og enormt god plass til en ikke så altfor dyr penge. Har dette selv, så jeg snakker av erfaring. :yes:

 

Les testen her på hardware forresten.

Lenke til kommentar
*sitte å ønske til jul*:

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=EYE2000B

 

Kjøp dette du..

 

Jeg hater å ha liten plass, jeg har midtower nå.

Det er ett godt valg. Har samme kabinettet selv, bare med blå dør.

 

Hovedkortet er litt hevet over bunnen, så man får også her plass til dobbel radiator.

 

vann1t.JPG

Trykk på bildet for stor utgave.

Endret av Yngvejos
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...