Gå til innhold

Muspekeren skvetter av gårde


sssh

Anbefalte innlegg

Har en liten sak her med musa mi.. Kan ikke si jeg er særlig happy for dette heller.

 

Av og til, med jevne mellomrom, skvetter muspekeren av gårde til et eller anna hjørne av skjermen. Den står ikke fast der, og kan med en gang flyttes det jeg vil ha den, men dette er veldig irriterende!

 

Har installert nyeste mouseware fra logitech, musa jeg bruker er Logitech Click, og musmatta er fUnc surface 1030.

 

Noen som har en løsning på dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Optisk mus, ja.

 

Ikke trådløs.

 

Ikkeno hår under lesehodet, og musmatta er helt ren.

 

Skjer ikke når jeg beveger musa fort, den er presis som faen.

 

Det skjer av og til når jeg bare beveger musa sakte en vei, så skvetter musepekeren plutselig rett i en annen etning, ofte helt ut til hjørnet av skjermen.

 

Argh!

Lenke til kommentar

Sitter nå på skolen med den bærbare og bruker bare bordplate som musematte. Litt ujevnt underlag og det samme skjer her. Det sies jo at de nyeste optiske musene kan brukes på så og si alt underlag, men det finnes selvsagt visse begrensninger her også som ved andre ting. Finnes det en liten ujevnhet så vil musa reagere annerledes. Hva slags matte har du forresten ? Rengjør du noengang rundt og inni der selve "øyet" er ? Kan være selve plastøyet har fått en skrape på seg som vil påvirke presisjonen av og til. Min mus er halvannet år gammel og jeg har vært bortpå der enkelte ganger for å rengjøre og ser hvertfall ikke bortifra at det kan ha skjedd. Skal ha ny mus(LES: Razer Diamondback) snart så jeg gir litt faen :innocent:

Lenke til kommentar

Prøv med noe annet underlag. Har opplevd dette problemet med stort sett alle optiske mus som blir feks brukt på stoff-matte.

 

Problemet ligger i at når du stopper å bevege musa så er du rett og slett uheldig og stopper på et sted som lyset fra dioden treffes en liten ujevnhet. Resultatet er at lyset ikke blir reflektert direkte, men istedet står og vipper på punktet mellom at musa trur den står stille eller flyttes ett hakk til siden/opp. Resultatet er da at musepekeren ufrivilig flytter seg.

 

Gode muser skal kompansere for dette, men det blir et større problem jo mer nøyaktig/høyere oppløsning som musa har. Feks. de optiske fra razer går helt bananas på min gamle blå tøy-matte pga den høye nøyaktigheten. Intellimouse 4 var ikke så påvirket av dette, men igjen så har den litt lavere nøyaktighet.

Endret av hakrist
Lenke til kommentar

Har akkuratt samme problemet har selv Func og Intelli 4.0....

Men det skjer bare vis jeg "legger ned" et spill som bruker musen. f.eks. CS

eller WC3.

 

Vis jeg ikke rører musen på 10 sec, så spretter den opp i venstre hjørnet når jeg tar på den... Rart :(

 

Kanskje det er en slags Intelli 4.0 forkjølese, det er forkjølese sesong nå vettu

 

:dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...