BrokenTomato Skrevet 10. november 2004 Skrevet 10. november 2004 (endret) Hei! Jeg har hadd ADSL 2MBit ifra telenor i 2 eller 3 mnd. Hastighet osv er helt topp. Men, hvis jeg skal overføre filer/bilder med msn messenger, da blir nettet borte ifra pcene som er tilkoblet. Dette problemet har alltid vært der. Men jeg har liksom ikke brydd meg så mye om det fordi jeg sender filer minimalt via msn. Men siden jeg deler nettet med en kamerat som ofte bruker det. Så hender det at han glemmer dette og jeg blir disconnecta. Dette er ofte irriterende om jeg sitter og spiller o.l. På modemet er det fortsatt netttilgang inn. Men modemet / routeren klarer ikke levere det videre til pcene som er koblet til. Så det jeg må gjøre er og restarte modemet / routeren før det fungerer igjen. Er det noen måte og ordne dette på? Jeg har et TopCom Xplorer modem. Det er innebygd router i modemet, og nettet blir delt via en svitsj. Takker for svar. MVH J Endret 3. februar 2010 av BrokenTomato
kengdal Skrevet 10. november 2004 Skrevet 10. november 2004 En kamerat av meg har akkuratt samme problemet, men så satt vi en ruter til i systemet, og da funker alt helt fint Merklig det der. Foresten har du prøvd og oppgradere firmware'n på modemet? (Dette prøvde ikke vi, kan henne det funker)
BrokenTomato Skrevet 10. november 2004 Forfatter Skrevet 10. november 2004 Kan teste ut det! Annen router? Dvs, dere brukte en router istedenfor svitsj?
Muffinman Skrevet 10. november 2004 Skrevet 10. november 2004 (endret) Dette er en kjent bug på dette modemet. Firmwareoppdatering fikser det i de fleste tilfeller. Her EDIT: Forresten bra røtent av Telenor at de ikke kontakter kunder som er berørt av problemet, men ovelater det til kundene å finne ut av det. Som kjent tar det nesten 10 minutter før du får snakke med et menneske på 05000, og da får du opplyst av det er en kjent feil...kan bli irritert av mindre. En bekjent ble ikke helt kvitt problemet etter firmwareoppdateringen, men det bedret seg. Endret 10. november 2004 av Muffinman
kengdal Skrevet 10. november 2004 Skrevet 10. november 2004 Vi satt en ruter på etter modemet (Trådløs ruter med innebygget 4-port svitsj) Da funket det utrolig nok
Muffinman Skrevet 10. november 2004 Skrevet 10. november 2004 Vi satt en ruter på etter modemet (Trådløs ruter med innebygget 4-port svitsj)Da funket det utrolig nok Bridget dere modemet, eller lot dere det stå i routermodus når dere koblet til ekstra router? Hvilken router brukte dere?
kengdal Skrevet 11. november 2004 Skrevet 11. november 2004 Vi lot det stå i rutermodus. Ruteren vi brukte var en Sparklan ruter
BrokenTomato Skrevet 11. november 2004 Forfatter Skrevet 11. november 2004 Det muffinmann foreslo fungerte kjempe bra! Nå har ikke jeg testet mye så det er klart kanskje ikke alt fungerer. Men vil anbefale det til alle som har problemet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå