Gå til innhold

.avi til dvd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har en film i .avi formatet, som jeg vil brenne på dvd for å kunne spille den av på tv'en. Har jeg forstått riktig hvis jeg da først må "lagre" denne i mpeg2 formatet? Prøvde å gjøre dette i vegas 5.0, men der ble lyd og video sporet åpnet "sammen", med det resultat at når jeg kjørte prosessen "render", for å gjøre filmen om til mpeg2, så satt jeg igjen med bare lyd i den ferdige fila?

Er ganske ny på dette med dvd- brenning (kjøpte brenner for 14 dager siden), så jeg håper noen kan komme med noen tips til hvordan jeg skal få .avi fila til å bli en dvd som kan spilles av på "stuedvdspilleren".

Mvh Lærer'n :hmm:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det fulgte med noen program sammen med brenneren, så kan du sikkert bruke et av de. Jeg fikk med MyDVD som takler konvertering til DVD-format. Ellers tror jeg de fleste program for å lage DVD med menyer, gjør denne konverteringen automatisk.

Men du må være obs på at AVI ikke er bare et format. Du er avhengig av å ha riktig codec installert i forhold til hva som er brukt på AVI-filen.

Hvis du bruker andre program for å konvertere til mpeg2 før brenning, så er det visse krav til oppløsning og bilder pr sekund for at det skal være kompatibelt med DVD.

En god forklaring på DVD-formatet finner du her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...