numbnut Skrevet 9. november 2004 Skrevet 9. november 2004 Hei. Har telenor adsl. Bruker det lucent adslmodemet som fulgte med. kjøpte i dag en bredbåndsrouter. alt skulle være "bare å koble til". ja jøss.. nå har jeg følgende greie her: kabel fra adsl splitteren inn til lucent adsl modemet. kabel derfra til bredbåndsrouteren (på lucent modemet er det bare en inn og en ut:-) derfor fra utporten, eller ethernetporten som de kaller det, inn på wan på bredbåndsrouteren). kabel fra lanport 1 til nettverkskortet i pc'n. Hva er feil? hva må jeg gjøre for å få det til å fungere? Er det noe jeg må gjøre i programvaren til routeren? eller i XP?
Bob-Anders Skrevet 9. november 2004 Skrevet 9. november 2004 Du må konfigurere routeren slik at den kobler til med PPPoE. Legg inn passord og brukernavn. Brukernavnet må avsluttes med @online.no. Kan det være det du ikke har gjort?
J0lle Skrevet 9. november 2004 Skrevet 9. november 2004 Hei. Har telenor adsl. Bruker det lucent adslmodemet som fulgte med. kjøpte i dag en bredbåndsrouter. alt skulle være "bare å koble til". ja jøss.. nå har jeg følgende greie her: kabel fra adsl splitteren inn til lucent adsl modemet. kabel derfra til bredbåndsrouteren (på lucent modemet er det bare en inn og en ut:-) derfor fra utporten, eller ethernetporten som de kaller det, inn på wan på bredbåndsrouteren). kabel fra lanport 1 til nettverkskortet i pc'n. Hva er feil? hva må jeg gjøre for å få det til å fungere? Er det noe jeg må gjøre i programvaren til routeren? eller i XP? Hmm, var ikke litt av kluet at routeren har innebygget modem eller? Slik at den skal erstatte greiene? Uansett må jo bredbåndsrouteren settes opp antar jeg, til å motta ip osv? Eller har du en slik løsning at du må koble opp med en slik dialup hver gang du skal på nett?
sofTest Skrevet 9. november 2004 Skrevet 9. november 2004 Er det konfigurasjon av routeren du ikke får til? Hvis ja, så bør du sette maskinen din til å motta IP-adresse automatisk fra routeren. Hvis du ikke vet hvordan, se litt ned på denne siden. Så må du konfigurere routeren slik Bob-Anders skriver ovenfor. Hvilken router har du kjøpt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå