Nismo Skrevet 25. mai 2002 Skrevet 25. mai 2002 "Lås datamaskin" (lock computer) i XP? Fins det?, eller har jeg lett for dårlig?
Nismo Skrevet 25. mai 2002 Forfatter Skrevet 25. mai 2002 Takk. Sitter ikke på XP-maskinen nå, men jeg skal prøve det. Er det bare med denne taste-kombinasjonen det virker, eller finner jeg funskjonen andre steder?
Geir Willy Haugen Skrevet 25. mai 2002 Skrevet 25. mai 2002 Du kan bruke samme metode som i Win2000 vell? Du må bare skifte måten du logger deg på maskinen eller noe sånt.. Husker ikke helt..
Langbein Skrevet 25. mai 2002 Skrevet 25. mai 2002 Quote: Den 2002-05-25 19:37, Hauge skrev:Du kan bruke samme metode som i Win2000 vell? Du må bare skifte måten du logger deg på maskinen eller noe sånt.. Husker ikke helt.. Microsoft har som vanlig gjort noen små justeringer. Når du trykker ctrl-alt-del i XP får du frem Tast Manager istedenfor det vanlige vinduet fra NT4/2000. Men jeg syns å huske at man kunne låse maskinen fra Task Manager'n isteden.
jorlille Skrevet 25. mai 2002 Skrevet 25. mai 2002 Dersom maskinen ikke er medlem av at domene, må en endre måten en logger på/av maskinen. Dette gjøres i kontrollpaneletbrukerkontoer - Endre måten brukere logger på eller av. Der er det to alternativer. Ved kun å deaktivere "Raskt brukerbytte" kan en låse maskinene med WIN + L. Ved å deaktivere "Bruk velkomstskjerm" kan en låse maskinen med CTRL + ALT + DEL
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå