Gå til innhold

Har Nomatica lov til dette


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det vanlige er jo å trekke pengene i det de sender varen. Derimot er det ofte butikkene "reserverer" beløpet for å forsikre seg om at du faktisk har penger nok på kontoen. Hvis de har gjort dette vil det disponible beløpet for kontoen din bære preg av dette selv om det faktiske beløpet på kontoen er uberørt...

Lenke til kommentar

Det stod at kameraet ikke var på lager men at det kom inn om 2 til 8 dager så den er grei.

Men det virker jo snodig å ta betalt for varen over en uke før de i det hele får den inn på lager, pengene er ikke reservert de har forlatt kontoen.

 

Ikke så redd for at jeg ikke skal få kameraet eller at pengene skal bli tapt, reagerte bare på måten det vart gjort på.

 

Selv om det stod i salgsvilkårene at "kontoen blir debitert i det transaksjonen gjenomføres."

 

Må innrømme at jeg ikke helt så for meg at det betydde at de tok pengene med en gang men ikke sender noe kamera på en uke. Trodde de tok pengene når de sendte kameraet.

Lenke til kommentar

Hm, kjøper titt og ofte varer fra utlandet via nett.

Normalt vil kontoen min bli midlertidig debitert (reservasjon) i det jeg bestiller. Like normalt sett vil kontoen bli kreditert tilbake det samme beløpet etter en dag eller to, så sant ikke varene allerede er sendt.

 

Når varene blir sendt blir nødvendigvis beløpet trukket...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ser ut som Norske siden til Nomatica er under oppdatering daglig på reglene dems. Når man skal velge å betale med kort eller bank, da står det att dem IKKE skal trekke penger før varen er sendt og dersom dem venter på varen skal komme på lager, så vil ikke kunde bli belasta før dem har varen.

 

Så ser ut som dem enten lyger eller så har du bare vært uheldig siden dem har trukket deg før dem har fått inn varen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...