Gå til innhold

Tv kort og lisens


Dark Lord

Anbefalte innlegg

Så da kan vel jeg dra til feks. Sverige å kjøpe meg ett tv-kort og sette i pcen og da selge tven og ikke betale lisens?

 

Men kan man bruke tv-kortet til å se VHS på?

 

Hvis man feks. har en kassett man vil se og har det bare på VHS, og har solgt tvn og har bare tv-kort. kan man bruke tv-kortet da? bruke tv-ut som tv-inn også?

 

 

Takker for alle svar :)

Der slår du hjel dine egne argumenter.

 

Selger du TVn, så må du selge VHSn også.. det er tuner i begge.

 

For å svare på spørsmålet ditt så her de fleste TV-kort muligheter for å ta opp fra en ekstern kilde.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare for å komentere mitt tidligere svar så synes jeg det var noe dritt at NRK prøvde å tvinge meg til å betale lisens siden de ikke kunne levere produktet sitt. Men forøvrig så vet jeg ikke om lisens er en uting. Jeg ser kanskje mest på NRK av de tvkanalene jeg ser på. Og på de andre kanalene må jeg betale med å la reklame avbryte sendingene. Og det er jeg mer imot enn å betale en avgift for det.

Det går f.eks ikke ann å se en film på TV-norge når de kutter den i to med en halvtimes pause inni. Og hvis du vil se sport og nyheter på TV2 så får du først 25min nyheter, 5min reklame, 5min vær, 5min reklame og til slutt 5 min sport. Noe som er for mye til at jeg ser på TV2 nyhetene.

Men man skulle kanksje betalt lisens for antennen eller kabel intaket istedenfor TV-apperatet.

Lenke til kommentar

Ok, så man kan ikke slutte å betale lisens hvis man selger bare tvn altså? man må betale lisens hvis man bare har VHS spiller og ikke tv?

 

Jeg har hørt at man betaler "skatt" for å ha tv ikke for å ha tilgang til antenne o.l..

 

Men jeg er enig i at man kanskje skulle ha betalt for å se på Nrk eller for å ha antenne ingang.. slik at man kan ha tv og ikke betale for å ha tv fordi om man ikke har antenne..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...