Gå til innhold

Dropper Dell, Har Liam Li PC75 Servertower m plexivindu og E


Anbefalte innlegg

Har Dell Dimension 8200 P4 1,8Mhz 478/400 RAMBUSS.

Dell har kødda det til så hovedkortet ikke tillater overklokking!

 

Har Liam Li PC75 servertower med Enermax 431W strømforsyning som basis for nybygg.

 

Kjøper ny prosessor over sommern etter meldt prisras, hvilket hovedkort skal jeg bygge på?

Trenger raidkontrollere for RAID - 0 oppsett.

 

Asus P4533? (finns raidkontrollere der eller tilgjengelig?)

 

Asus A7V333 RAID?

 

Asus A7M266 - D (mindre aktuelt, men hva er hastigheten på en duoprosessor i virkeligheten, - prosessorhastigheten X 2 eller ...?)

 

Setter over div. fra Dellboksen, skrapkortet får stå. Bruker kanskje prosessoren frem til høsten dersom det går på nytt kort (forutsetter Asus P4-kortet da)!

 

Setter inn et par termometre fra Liam Li for tempraturkontroll. De dyre prosessorene skal bli billige til høsten, hvor høyt kan jeg klokke P4 2,26Ghz og P4 2,53Ghz uten vannkjøling mon tro?

 

Bruker 2700 brikkesett ikke sant, hvorfor, fordi jag tror det er lurt.

 

Kanskje jeg får plass til vannkjøling inni servertoweret, stilig .... Det kommer ikke før senere!!!

 

Hva jeg skal bruke maskinen til, nei, ikke spør, - har ikke behov for dette, bygger for gøy!!!

 

Setter inn 64Mb NVIDA GeForce 2MX/MX400 og Creativ lab Soundblaster Live fra Dellskrapet, er det Oki? Byttes ikke før senere uansett!!!

 

Og AMD kom litt i bakevja her, men bruket gjerne AMD. Er det noe nytt på gang? Virker som P4 2,53 er overlegen nå, og den klokkes lettere uten masse kjøling, eller er jeg helt på tryne?

 

Håper på mange inteligente og noen dumme svar. Takker og bukker.

 

rølle (egentlig Krølle, fikk ikke logget inn som det)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Abit kommer med et nytt hovedkort nå som er etterfølgeren til Abit TH7-II...

 

Abit IT7

 

Kjøp det hvis du orker å vente litt =) Det har 533 DCRGs som gjør at du kan bruke 533 bus p4 (offesielt, uoffesielt er dette mulig egentlig på Abit th7-ii oxo, hvis man er litt flink)

 

 

Angående overklokking fikk noen som testet dette disse resultatene:

 

 

2.26 kom opp i 2.6 med luftkjøling

2.533 kom opp i 2.8 med luftkjøling

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...