Gå til innhold

Vurderer salg av Audigy 2


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg lurer sterkt på å kjøpe meg en Shuttle-PC, men der er det trangt om plassen. Jeg tenkte å selge min nåværende PC mer eller mindre komplett. I den står det et SB Audigy 2 lydkort, som jeg ikke er sikker på om jeg skal selge med resten av maskinen eller ikke. Er kvaliteten på de aller nyeste onboard-lydkortene like gode som et Audigy 2 kort? Det jeg har nå har jo 24-bits lyd, THX kvalitet og alt det der. Hvis det er å unngå å sette inn Audigy-kortet i den nye er det jo flott, men jeg har ikke lyst å redusere lydkvaliteten. Det er jo tross alt plass nok.

 

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke så veldig oppdatert på de siste onboard-lydkortene, men den virkelig store forskjellen ligger nok i støy.

 

Hvis jeg bruker headset på mitt onboard lydkort (nForce3 250) hører jeg alltid en svak susing eller knitring, som varierer hvis jeg f.eks flytter på musa, eller klikker på noe. Dette syns jeg blir ganske irriterende i lengden, og orker ikke å ha på headsettet med mindre jeg skal spille.

 

Så et eksternt lydkort er nok absolutt å foretrekke!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB

Jeg synes også du skal beholde lydkortet ditt. Det er mange som sier at integrerte lydkort i dag er ganske gode, men jeg må si meg strekt uenig mht. støy. Jeg var veldig plaget av en kraftig summelyd på mitt integrerte lydkort (på et MSI 865PE Neo2 hovedkort). Denne lyden ble helt borte når jeg byttet til et Audigy 2-kort.

Endret av Slettet-IBL5Pam9QB
Lenke til kommentar
Jeg synes også du skal beholde lydkortet ditt. Det er mange som sier at integrerte lydkort i dag er ganske gode, men jeg må si meg strekt uenig mht. støy. Jeg var veldig plaget av en kraftig summelyd på mitt integrerte lydkort (på et MSI 865PE Neo2 hovedkort). Denne lyden ble helt borte når jeg byttet til et Audigy 2-kort.

som sagt passer ikke det lydkortet inn i en shuttle pc. det er for trangt. Men du som vil selge lydkortet ditt. Jeg er villig til å kjøpe det. Jeg trenger et slikt lydkort, og hvis du er villig til å selge betaler jeg 300 kroner for den. Send pm hvis du vil

Lenke til kommentar

Har hatt Audigy kort i begge de siste Shuttle-maskinene mine, uten at det har blitt noe stort plassproblem av det. Har prøvd å kjøre begge med kun onboard lyd (Realtek ALC650C AC97), men skiftet raskt tilbake til Audigy grunnet mer enn merkbare støyforstyrrelser, og generelt dårlig lydkvalitet.

 

Har du et Audigy 2 kort, så bruk det!

Endret av XENiTiS
Lenke til kommentar
Har hatt Audigy kort i begge de siste Shuttle-maskinene mine, uten at det har blitt noe stort plassproblem av det. Har prøvd å kjøre begge med kun onboard lyd (Realtek ALC650C AC97), men skiftet raskt tilbake til Audigy grunnet mer enn merkbare støyforstyrrelser, og generelt dårlig lydkvalitet.

 

Har du et Audigy 2 kort, så bruk det!

pokker fikk du det til? i min shuttle til socket A var det ikke plass ikke sjangs hvis man ikke fløtte strømforsyinga

Lenke til kommentar
pokker fikk du det til? i min shuttle til socket A var det ikke plass ikke sjangs hvis man ikke fløtte strømforsyinga

Jeg har bare hatt Shuttle-maskiner med Intel 478 sokkel (SB65G2 og SB75G2), men oppsettet til Shuttle er vel rimelig standard uansett (bortsett fra et par av de nyeste modellene)? Hverken strømforsyning eller drevskuff har kommet i veien hos meg iallefall, uansett lengde på PCI-kortene...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...