Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløs device koblet oppå trådet ruter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om det selges trådløse enheter som bare kan kobles oppå en allerede fungerende trådet ruter, slik at jeg kan få trådløst nettverk uten å måtte omkonfigurere de PC-ene jeg allerede har koblet med ledninger?

Kom gjerne med anbefalinger dersom det finnes, kravene er: G-standard og god rekkevidde(gjerne gode erfaringer, selvfølgelig)

Jeg er ikke helt med på nettverk, spesielt ikke trådløst :blush:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det enkleste her er vel å koble et trådløst aksesspunkt på ruteren din. Kjører samme løsning selv, og jeg er veldig godt fornøyd med denne løsningen.

Med hensyn til hvilket utstyr du bør handle har jeg ikke nok kunskap til å anbefale noe spesifikt.

Skrevet

Okey, så alt som kan bli kalt aksesspunkt går an å kobles oppå ruteren? Du skjønner, jeg har gått litt i surr med aksesspunkt, gateway osv.

Er det da noen som har et godt forslag til aksesspunkt med G-standard, god rekkevidde og støtte for Telenors PPPoE(er det ikke det det heter? Jeg har uansett Telenor ADSL)

Skrevet

Aksesspunktet ditt trenger ikke ha støtte for PPPoE. Du kobler aksesspunktet med kabel på eksisterende ruter sånn som dette. ADSL-modem <--> Ruter <--> Aksesspunkt.

Skrevet (endret)

Ok. Og inputen til modemet er "the big net", right? Aksesspunktet kobles bare oppå ruteren på en av switch-portene, hvis jeg forstår det riktig..

herlig. da er jeg så langt. nå kan jeg begynne å titte selv, men takker likevel for alle forslag.

dette var jo en nydelig liten tass. får bra review også.

andre forslag:

https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=17376

https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=17389

sistnevnte ligger ikke helt oppe fordi den visstnok hopper av av og til, men det er kanskje noe en må forvente??

Det som er kjipt, er at det er litt for god avstand mellom der aksesspunktet skal stå og der PC-en skal stå(to etasjer med bjelker og isolasjon)

Noen som tror dette kan bli problematisk??

Endret av smeboe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...