smeboe Skrevet 7. november 2004 Skrevet 7. november 2004 Lurer på om det selges trådløse enheter som bare kan kobles oppå en allerede fungerende trådet ruter, slik at jeg kan få trådløst nettverk uten å måtte omkonfigurere de PC-ene jeg allerede har koblet med ledninger? Kom gjerne med anbefalinger dersom det finnes, kravene er: G-standard og god rekkevidde(gjerne gode erfaringer, selvfølgelig) Jeg er ikke helt med på nettverk, spesielt ikke trådløst
McMort Skrevet 7. november 2004 Skrevet 7. november 2004 Det enkleste her er vel å koble et trådløst aksesspunkt på ruteren din. Kjører samme løsning selv, og jeg er veldig godt fornøyd med denne løsningen. Med hensyn til hvilket utstyr du bør handle har jeg ikke nok kunskap til å anbefale noe spesifikt.
smeboe Skrevet 7. november 2004 Forfatter Skrevet 7. november 2004 Okey, så alt som kan bli kalt aksesspunkt går an å kobles oppå ruteren? Du skjønner, jeg har gått litt i surr med aksesspunkt, gateway osv. Er det da noen som har et godt forslag til aksesspunkt med G-standard, god rekkevidde og støtte for Telenors PPPoE(er det ikke det det heter? Jeg har uansett Telenor ADSL)
McMort Skrevet 7. november 2004 Skrevet 7. november 2004 Aksesspunktet ditt trenger ikke ha støtte for PPPoE. Du kobler aksesspunktet med kabel på eksisterende ruter sånn som dette. ADSL-modem <--> Ruter <--> Aksesspunkt.
smeboe Skrevet 7. november 2004 Forfatter Skrevet 7. november 2004 (endret) Ok. Og inputen til modemet er "the big net", right? Aksesspunktet kobles bare oppå ruteren på en av switch-portene, hvis jeg forstår det riktig.. herlig. da er jeg så langt. nå kan jeg begynne å titte selv, men takker likevel for alle forslag. dette var jo en nydelig liten tass. får bra review også. andre forslag: https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=17376 https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=17389 sistnevnte ligger ikke helt oppe fordi den visstnok hopper av av og til, men det er kanskje noe en må forvente?? Det som er kjipt, er at det er litt for god avstand mellom der aksesspunktet skal stå og der PC-en skal stå(to etasjer med bjelker og isolasjon) Noen som tror dette kan bli problematisk?? Endret 7. november 2004 av smeboe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå