Gå til innhold

Backup av dvd med dvdshrink - Feilmelding


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel det samme problemet treffer jeg på rett som det er, og da er det som regel en av to ting: Plata er så ripete/skitten/ødelagt at du får lesefeil. Noen dvd-rom er bedre enn andre til å lese plater så prøv gjerne å bytt dvd-rom, tør plata etc.

 

Er det ikke det fysiske på plata så kan det være at den har en beskyttelse som dvdshrink ikke klarer å knekke og da er et program som anydvd genialt. Det kjører i bakgrunnen til en hver tid når det først er installert.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Vel det samme problemet treffer jeg på rett som det er, og da er det som regel en av to ting: Plata er så ripete/skitten/ødelagt at du får lesefeil. Noen dvd-rom er bedre enn andre til å lese plater så prøv gjerne å bytt dvd-rom, tør plata etc.

 

Er det ikke det fysiske på plata så kan det være at den har en beskyttelse som dvdshrink ikke klarer å knekke og da er et program som anydvd genialt. Det kjører i bakgrunnen til en hver tid når det først er installert.

 

Lykke til.

Takker.... skal prøve å se om det går nå... :yes:

Lenke til kommentar

Men jeg ser at dette programet du sa var så bra... Dette gjør ikke noe hvis jeg skal overføre filmen til disken min.... Det var det jeg hadde tengt til.. å overføre til disken min! Det vil si at det ikke gjør noe med når jeg overfører til harddisken bare hvis jeg sakl ta det inn på en dvd plate... Er det et annet program som hjelper??

Endret av jente19jentejente
Lenke til kommentar

Anydvd er jo ment for ditt bruk. Når du skal ta backup av film og legge den på harddisken. Er det noe form for sperre på filmen så vil du kunne få feil når du leser dvdfilmen du prøver å legge over på harddisken, og det er dette anydvd/dvd decrypter hjelper deg med. For meg så ser det ut som det er noe fysisk feil på platen med filmen. Har du en annen film så prøv å ta backup av den bare for å se om det går. Da vil du kunne bekrefte om det er platen med filmen det er noe feil med.

 

X.

Lenke til kommentar

Det er egentlig ikke så mye å stille inn. Det er bare å installere programmet og du vil da få opp en liten rød rev ved klokka nede til høyre hjørnet. Når programmet installeres så settes den opp slik den skal være. Programmet vil da alltid være aktivt og gjøre jobben sin uten at man tenker over at man har det der mens man bruker progammer som f.eks dvdshrink til resten av jobben.

 

DVD decrypter gjør mye av det samme som anydvd men det programmet jobber ikke i "stillhet". Siden du fikk en feilmeldning når du brukte dvd decrypter så tror jeg det er noe feil med plata du prøver å lese, eller at dvd-rom du bruker ikke er bra nok til å lese plata. Jeg har 2 dvd brennere og 2 dvd-rom og en av dem er klart best og klarer å lese plater med stygge riper etc som de andre ikke klarer og gir da den feilmeldingen du får. Har tatt backup av godt over 500 filmer så snakker av erfaring :)

 

X.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...