Gå til innhold

Windows Media Player (WMP) feil


Anbefalte innlegg

Jeg har et problem med WMP 9 og 10, etter at jeg installerte noen kodeker i et forsøk på å få lyd til en film. Dette resulterte i at WMP nå nekter å spille mp3'ene mine, samt noen filmer.

 

Feilmelding: C00D119A

 

Hva jeg har gjort?

- Avinstallert WMP 10 og 9 etter beste evne, for så å installere de igjen.

- Lagt til og fjernet alle kodekene jeg la til (av det som synes på A/R programs)

- Sjekket at lyddriverne er riktige og valgt

- Prøvd å oppdatere feilen som MS beskriver som "feil som gjør at WMP ikke kan spille av mp3 filer med ulik ID3 1 og 2 tag". Problemet her er at den nekter å oppdatere seg (den mener den allerede er oppdatert).

- Satt ned sikkerhetsnivået, slik at WMP skal få lov til å oppdatere kodekene selv.

- Lagt inn ffdshow

 

Merkelige situasjoner:

- Når jeg sletter innholdet i WMP-mappa, regenerer det selv selv i løpet av et par sekunder. Dette er kanskje noe som alle vet, men det var nytt for mitt vedkommende.

 

Det som gir resultater er:

- Fjerner jeg alt av ID3, godkjente WMP å spille den ene sangen jeg testet (men å fjerne alt av ID3 er uaktuelt).

- Spille av musikk/video med WinAmp.

 

Ønsker om råd:

- En løsning på problemet uten å måtte fjerne informasjon

- En liste over samtlige kodeker som bør installeres for å få sett og hørt video og musikk

- Eventuelt alternative løsniger (jeg er veldig fornøyd med WMP10 sine løsninger, og det skal være et utrolig godt program om det skal konkurrere ut det for min del)

 

Takker for alle svar (som aldri kom hit iallfall :p)!

 

LØSNING:

http://fileforum.betanews.com/detail/1080441198/1

Det var den eneste kodek-pakken (jeg fant) som fikset problemet. Så etter å ha lastet ned uandelig mange forskjellige kodeker, fikset altså denne problemet. :-)

 

edit: Leif stakk innom et par steder, så jeg måtte endre litt får å jage han ut.

edit2: Lagt til flere ting som nå er prøvd ut

edit3: Løsningen

Endret av Amothz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...