Gå til innhold

Er Whitebox et alternativ?


acon

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Skal kjøpe meg en bærbar pc. Har kikket rundt på de forskjellige nettbutikkene og kommet fram til at Whitbox kan levere pcer til langt lavere priser enn andre.

Sammtidig har jeg også registrert at det er mange der ute som føler at de sitter med skjegget i postkassen etter å ha godt for en Whitebox. Derfor lurer jeg på om whitebox i det hele tatt bør være et alternativ? Vær så snilll å kom med en begrunnelse, å ikke bare et useriøst utsagn. Takker for alle svar! :D

 

PS: Vurderer denne dataen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er vel berre å søke litt på Whitebox i forumet her....

Kundeservicen er vel neppe den beste, men nokon har fått PCen på 3-7 dagar, andre har venta ein månad eller 2...

Er jo dei misfornøgds kundane som postar flest erfaringar så klart, men whitebox har heilt klart meir negativ omtale her på forumet enn ein nettbutikk bør ha...

 

Når det gjeld alternativ så har vel Multicom CL56 (compal)...

Ulike 1557 modellar (a-open?) får du på Psdata, Netshop, It24 m.m.

Lenke til kommentar

Jo, men jeg venter ikke to måneder for å få min nye maskin.... når jeg bestille forventer jeg at den er det innen en uke, har selvfølgelig full forståelse for at de mangler noen deler og at det derfor tar litt lengre tid, men ikke TO måneder! :no:

 

Er det noen her på forume som anbefaler Whitebox..?? skulle gjerne likt å vist det...

Endret av acon
Lenke til kommentar
Kan vel informere om at jeg bestilte den samme modellen den 3, fikk svar på mail at de hadde maskinene på lager og forventet 3-5 dagers leveringstid. Kan godt si ifra her når jeg har den i mine hender, om hvor lang tid det tok.

Jeg bestilte også samme modell (CL1557) den 03.11. Fikk ikke svar på mail, ringte dagen etter. Da fikk jeg beskjed om at det var en leveringstid på 1-3 uker. En bekjent av meg bestilte maskinen over telefon 2 timer før jeg sendte mail, han skulle få sin om 3-4 dager.

 

Driver whitebox med forskjellsbehandling eller??

Lenke til kommentar

Jeg tok sjansen med å bestille Cl 56 fra whitebox. Dvs, jeg bestilte fra audionet. I tillegg foretok jeg et par oppgraderinger, 1 GB RAM og 7200 rpm hardisk. Bestilte denne i går formiddag, og på kvelden fikk jeg ordrebekreftelse om at den var klar sending. Det eneste som gjensto var oppgjøret fra meg, da jeg skulle betale med nettbank. Altså klar til sending samme dag som jeg bestilte, og det med diverse oppgraderinger!!!

 

For meg ser det ut som de har forandret seg. Har foreløpig ikke annet enn positivt inntrykk!

 

(Men venter i spenning)

Lenke til kommentar

Har også tenkt å kjøpe laptop fra Whitebox, p.g.a prisene deres slår rett å slett di andre konkurentene. Har tenkt å kjøpe CL1557, men oppgradere den med 1gb ram, 7,2k disk, dual layer dvd +/-, og evnt bæreveske elle noe :D

Sendte mail til de i sta og spurte di om akkurat dette temaet, hvorfor folk har klaget på de, service, og leveringstid. Får sikker svar i morgen.

Vuderer det kraftig å kjøpe laptop der, men jeg har ikke lyst å vente i opptil en måned og to for å få den, det er uaktuelt!

Jeg får se hva di svarer, og om dere får maskinene deres!

Lenke til kommentar
Jo, men jeg venter ikke to måneder for å få min nye maskin.... når jeg bestille forventer jeg at den er det innen en uke, har selvfølgelig full forståelse for at de mangler noen deler og at det derfor tar litt lengre tid, men ikke TO måneder! :no:

da bestiller du maskinen fra whitebox, og visst pakken ikke er i posten iløpet av en uke kanselerer du ordren din og bestiller heller en annen plass.

 

synes det er verdt en sjangse med tanke på de gode prisene deres.

Lenke til kommentar
Har også tenkt å kjøpe laptop fra Whitebox, p.g.a prisene deres slår rett å slett di andre konkurentene. Har tenkt å kjøpe CL1557, men oppgradere den med 1gb ram, 7,2k disk, dual layer dvd +/-, og evnt bæreveske elle noe :D 

Sendte mail til de i sta og spurte di om akkurat dette temaet, hvorfor folk har klaget på de, service, og leveringstid. Får sikker svar i morgen.

Vuderer det kraftig å kjøpe laptop der, men jeg har ikke lyst å vente i opptil en måned og to for å få den, det er uaktuelt!

Jeg får se hva di svarer, og om dere får maskinene deres!

La oss vite hvordan det går da :w00t: :!:

Lenke til kommentar
Har også tenkt å kjøpe laptop fra Whitebox, p.g.a prisene deres slår rett å slett di andre konkurentene. Har tenkt å kjøpe CL1557, men oppgradere den med 1gb ram, 7,2k disk, dual layer dvd +/-, og evnt bæreveske elle noe :D 

Sendte mail til de i sta og spurte di om akkurat dette temaet, hvorfor folk har klaget på de, service, og leveringstid. Får sikker svar i morgen.

Vuderer det kraftig å kjøpe laptop der, men jeg har ikke lyst å vente i opptil en måned og to for å få den, det er uaktuelt!

Jeg får se hva di svarer, og om dere får maskinene deres!

La oss vite hvordan det går da :w00t: :!:

Skal selvsagt si hvordan det går.. Uansett så får jeg maskinen fullt rigga for 12698;- inkl mva, og jeg har ikke funnet noen andre nettshop`er som kan gjør det tilsvarende eller billigere. Skal som regel ha rundt 1000-1500 mer. Har ikke operativsystem med, gidder ikke betale ekstra for noe jeg allerede har.

Lenke til kommentar

Whitebox har utrolig bra kundeservice etter min oppfattning.

Hadde selv en Whitebox som det ble noe feil med. De svarte kjappt på mail, det var ikke noe spørsmål eller vaskeligheter forbundet med reparasjonen. Sendte den og mottok den 4 dager etter. Bra

 

Mulig de er trege på levering, kanskje har de stor pågang?

Men etterservicen er det i alle fall ikke noe å klage på..

 

Dette er min personlige erfaring.

Endret av ewiseth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...