Gå til innhold

Problemer med Sapphire Radeon 9800SE 128 mb


magnusalu

Anbefalte innlegg

Jeg har en god del problemer med pcen min her. Jeg er rimelig sikker på at det har noe med skjermkortet å gjøre.

Formaterte i går, og la inn den nyeste driveren fra sapphire sine sider. Så hadde jeg noen problemer mens jeg spilte Warcraft 3 - TFT i går, pcen hang seg osv, ble mye streker og teit på skjermen. Etter at det hadde skjedd noen ganger lasta jeg ned nyeste OMEGA driveren, og prøvde den. Ble ikke stort bedre da.

CS har også rimelig store problemer, spillet henger seg osv.

Skjermkortet er av type: Sapphire Radeon 9800SE 128MB

Noen som har noen anelse til hva problemet kan være ?

 

Magnus

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du linket til et R9800 pro da.. men men

 

Dette lukter varmgang på skjermkortet.. :hmm:

 

Har du et litt stort PCI kort rett under skjermkortet? Det kan hende de sperrer for luft-tilførselen. Når jeg jeg setter i PCI kort begynner jeg i bunnen, med de største, og tar de mindre oppover.

 

Du kan også ta å bytte ut kjølepastaen på kortet med Arctic silver, eller noe liknende sølvpasta..

 

Hvordan er luftgjennomstrømningen i kabinettet ditt forresten? Har du noen kabinettvifter?

Lenke til kommentar

Ja, skrev feil :/ Det er PRO ikke SE.

Jeg har Shuttle, så ville tro at det med vifter osv er rimelig grei. Shutteln står åpen, og skjermkortet er rett ut i lufte liksom, så tviler på at det har noe med varmgang å gjøre i det hele tatt. Det kan vel ikke ha noe med noen OpenGL versjon ?

Men har forståvidt bare opplevd problemet når jeg spiller. Selv om pcen sliter en god del når jeg har kommet meg ut av spillet, slik at jeg må restarte..

Lenke til kommentar

En kamerat av meg hadde et lignende problem. Da var det en driver til AGP-porten (ikke driveren til skjermkortet, men til AGP-porten) som fulgte med hovedkortet som var problemet.

Hvis han installerte denne hang skjermkortet. For å fikse problemet måtte han formatere og ikke installere den AGP-driveren som fulgte med hovedkortet. Det nyttet ikke å bare avinstallere driveren, han måtte formatere og så legge inn alt på ny, utenom denne driveren.

Han har et ASRock HK og et ATI 9600 kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...