Gå til innhold

Hjelp til oppsett av ny pc


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har planer om å bygge ny pc i nærmeste fremtid, og er derfor litt usikker på hva jeg skal velge der ute.. :hmm:

Har lyst på AMD, og har derfor valgt en prossessor derifra:

AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz Socket 939, 512KB cache, BOXED

ellers så har jeg:

Western Digital Caviar 200GB S-ATA 8MB cache 7200RPM (skulle vel hatt en Raptor disk, men det får vente..)

Gainward GeForce 6800LE 128MB DDR AGP Tv-Out, DVI, Retail

 

Dette kabinettet Cooler Master Stacker STC-T01 skal jeg ha, liker det godt, det har gode utbyggings- og kjøle muligheter.

Har også planer om å skaffe den Cross Flow Fan som finnes for dette kabinettet.

Det jeg skulle hatt litt hjelp til, er å velge RAM, PSU og HK.

Gjerne et hovedkort med ramslotter plassert på langs over CPU, for å få luftstrømen av den Cross Flow Fan til å dra vekk varm luft rundt de.

 

Pris har jeg ikke bestemt meg for helt enda, men noe lignende dette om det er mulig? Ca. 1500 for HK, oppunder 1000 for PSU og rundt 2000 for RAM. Får man noe greit oppsett for den prisen? :ermm:

 

Kom med forslag :yes:

 

På forhånd TAKK!

Hilsen Trond

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med disse http://www.netshop.no/aspx/cart/handlevogn.aspx

 

Til sammen ca 4500, ramen var litt over 2000, men den er verdt det og den samla prisen blir det samme som du oppga tilsammen.

 

Vurder å kjøppe to 80 eller 120 gb disker og kjøre dem i RAID :yes: og kanskje du burde vurdere å bruke mer penger på GPU istedenfor CPU, men dette kommer jo an på hva slags spill du skal spille. Ellers var det bra valg av komponenter

Lenke til kommentar
Hva med disse http://www.netshop.no/aspx/cart/handlevogn.aspx

 

Til sammen ca 4500, ramen var litt over 2000, men den er verdt det og den samla prisen blir det samme som du oppga tilsammen.

 

Vurder å kjøppe to 80 eller 120 gb disker og kjøre dem i RAID :yes: og kanskje du burde vurdere å bruke mer penger på GPU istedenfor CPU, men dette kommer jo an på hva slags spill du skal spille. Ellers var det bra valg av komponenter

Hehe.

Takk for svar, men dette gjelder nok din handlekurv. Jeg får ikke sett den. Vært fint om du kunne lagt link til hvert enkelt produkt.

 

Ang. disk, så trur jeg jeg trenger mer lagringskapasitet enn det det du foreslo, den 200GB er allerede bestillt.

Samme med skjermkortet, det er bestillt, men har ikke fått det, så har nok mulighet til å bruke angreretten der.

Har lyst til å spille spill som HL2 når det kommer, kanskje teste Doom3, men trur ikke jeg kommer til å spille det så mye.

 

CPU: kanskje jeg skulle vurdert denne: AMD Athlon 64 3200+ 2.0 GHz Socket 939, 512KB cache, BOXED istedet? Den koster fort 700kr mindre.

Har du nå forslag til annet skjermkort jeg kunne prøvd meg på? Det skjermkortet jeg bestillte meg kan vel softmoddes til et bedre et, men vet ikke om det heller vil bli nok til HL2?

 

Hilsen Trond

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...