siDDis Skrevet 1. november 2004 Skrevet 1. november 2004 Når eg skal kompilere dette så får eg: Database.java:10: cannot resolve symbol symbol : constructor Register (easyIO.In) location: class Register r = new Register(tast); ^ 1 error Nokon som kan forklare meg kvifor dette skjer, er det noko eg ikkje har sett over? import java.util.*; import easyIO.*; class Butikk { public static void main(String[] args) { In tast = new In(); Out skjerm = new Out(); Register r; HashMap kunde = new HashMap(); r = new Register(tast); kunde.put(r.telefonnummer, r); } } class Register { String navn,adresse,telefonnummer; In tast; Out skjerm; Register(In t, Out s){ tast = t; skjerm = s; System.out.print("Oppgi navn : "); navn = tast.inLine(); System.out.print("Oppgi adresse : "); adresse = tast.inLine(); System.out.print("Oppgi telefonummer : "); telefonnummer = tast.inLine(); } }
obotron Skrevet 1. november 2004 Skrevet 1. november 2004 Konstruktøren din skal vel ha en ref. til Out og? r = new Register(tast, skjerm);
siDDis Skrevet 1. november 2004 Forfatter Skrevet 1. november 2004 aiai, det var jo bare det. Heh programmering er morsomt, sitter og river deg i håret i timer også når du endeleg finner ut av det så tenker du så lett det egentleg var!! Takk for hjelpa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå