P.E.R. Skrevet 1. november 2004 Skrevet 1. november 2004 Jeg har bestillt meg Fujifilm finpix s5500, men de er over en mnd siden, og leveringsdato har blitt forandret mange ganger:( Noen som vet når dette kameraet er tilgjengelig for salg?
akringen Skrevet 1. november 2004 Skrevet 1. november 2004 Har samme problemet som deg... Bestilte kameraet i midten av september, og har ventet tålmodig. Skrev en mail til Fujifilm i Norge og spurte etter en dato, og de svarte at det kom 1 november. (Nå ser jeg at de har gjort om til "i begynnelsen av noveber.") Skrev en mail tilbake, men har enda ikke fått svar (ca 2 uker siden). God kundebehandling?? Vet at kameraet er forsinka inn i landet, men det får da være grenser på hvor lenge vi må vente...
sarom Skrevet 1. november 2004 Skrevet 1. november 2004 På forsiden til XD.no står det at kameraet er på lager 02.11.2002: http://www.xd.no/plenum/annonser.asp?g1text=forside Når det gjelder kundeservice mot privatpersoner er den alt for dårlig hos de fleste leverandørene. Spesielt hos Knut Aronsen (Ricoh/Samsung).
Anel Skrevet 1. november 2004 Skrevet 1. november 2004 Har også selv tenkt å kjøpe dette kamera...men er ikke 100% sikker enda om det er den rette for meg. Hva var det som fikk dere til å velge finepix s5500?
tebjune Skrevet 2. november 2004 Skrevet 2. november 2004 Når det gjelder kundeservice mot privatpersoner er den alt for dårlig hos de fleste leverandørene. Spesielt hos Knut Aronsen (Ricoh/Samsung). Godt dette ikke gjelder alle leverandører/produsenter. Hadde en kompis som fikk problemer med projektoren (riktig nok ikke kamera) sin på lille julaften, ringte til Thosiba Norge han skulle bare komme inn så skulle de se på den. Når han kom inn så ble han møtt av en på service avdelingen og ble servert kaffe og julekaker, mens han tok med seg projektoren på verkstedet å byttet strømkilden. Reiste hjem igjen etter 1-2 timer med en projektor som virket, der var den julen reddet. Bare til illustrasjon at ikke alle har dårlig service...
SnowDOG_ Skrevet 3. november 2004 Skrevet 3. november 2004 En kompis fikk sin etter en uke (en uke siden nå) og allerede noen få dager etter at han hadde mottat så var det nye dato igjen. Går disse som varm hvetebrød eller? Han er svært fornøyd med kamaraet.
akringen Skrevet 3. november 2004 Skrevet 3. november 2004 Har også selv tenkt å kjøpe dette kamera...men er ikke 100% sikker enda om det er den rette for meg. Hva var det som fikk dere til å velge finepix s5500? Jeg hadde allerede bestemt meg for at jeg ville ha en kraftig optisk zoom. Jeg ville heller ikke ha et typisk lommekamera. Jeg ville dessuten ha et kamera jeg kunne "vokse med". Deretter var det bare å finne noen som passet lommeboka, og luke ut etter hvert. Leste flere tester, og havnet til slutt på forumet til www.s5000.net. Det var da jeg bestemte meg. Leste mye bra om s5000, så s5500 kunne ikke være så mye verre. Har lest noen tilbakemeldinger på kameraet, og de fleste er førnøyde. Det vil alltid være noen som ikke er det, men sånn er det vel for alle kameratypene. De andre som var aktuelle for meg var Olympus Camedia C-765, Canon S1 IS, Kodak DX6490 og HP photosmart 945. Må få høre hva du bestemmer deg for å kjøpe! Håper også at du blir førnøyd med valget ditt..
akringen Skrevet 3. november 2004 Skrevet 3. november 2004 Når det gjelder kundeservice mot privatpersoner er den alt for dårlig hos de fleste leverandørene. Spesielt hos Knut Aronsen (Ricoh/Samsung). Godt dette ikke gjelder alle leverandører/produsenter. Hadde en kompis som fikk problemer med projektoren (riktig nok ikke kamera) sin på lille julaften, ringte til Thosiba Norge han skulle bare komme inn så skulle de se på den. Når han kom inn så ble han møtt av en på service avdelingen og ble servert kaffe og julekaker, mens han tok med seg projektoren på verkstedet å byttet strømkilden. Reiste hjem igjen etter 1-2 timer med en projektor som virket, der var den julen reddet. Bare til illustrasjon at ikke alle har dårlig service... Tror det er verre når man sender mail fordi det blir veldig upersonlig. Det blir vanskeligere å avvise en kunde når man snakker med kunden på telefonen eller vedkommende møter personlig... Sier ikke at alle bedrifter er vanskelige. Mange er veldig gode på kundebehandling... Men de som ikke er det drar de andre ned i søla. Tror vi er litt for flinke til å dra alle over én kam noen ganger..
Anel Skrevet 4. november 2004 Skrevet 4. november 2004 Må få høre hva du bestemmer deg for å kjøpe! Håper også at du blir førnøyd med valget ditt.. Etter en del "hardtenking" er valget endelig tatt... mitt neste kjøp blir finepix s5500. Etter å ha lest så mye bra, om s5500 (takk til akringen) og ser at SÅ mange er fornøyd så virker det som om man ikke ta feil når man velger s5500.. Nå er den bestill, og jeg venter i spenning... For den sikker ikke før neste uke, men det gjør ingenting. Skriver litt senere hvordan jeg oppfatter bruken av den.... Nå er det bare ventinga som er jævli!
P.E.R. Skrevet 4. november 2004 Forfatter Skrevet 4. november 2004 velkommen etter , jeg har ventet på mitt s5500 i snart 1 1\2 mnd nå, så de er bare å smøre seg med tolmodighet. Etterspørselen synker sikert ikke etter tv2 hjelper deg.
Anel Skrevet 4. november 2004 Skrevet 4. november 2004 wow ...så lenge, men det virket som om de hadde de på lager ihvertfall på mpx.no ikke så mange, men noen.... 1 1/2 mnd er jo sykt lenge....trur ikke jeg hadde klart det.. good luck
fujifrik Skrevet 5. november 2004 Skrevet 5. november 2004 Jeg bestilte kameraet hos www.xd.no i går og fikk bekreftelse på at de hadde sendt det i dag. Ser ut som jeg slipper ventetiden
P.E.R. Skrevet 5. november 2004 Forfatter Skrevet 5. november 2004 (endret) jepp.. jeg hadde bestillt mitt hos pc-utstyr.no , og de hadde de ikke på lager enda en gang , så jeg avbestillte der og bestillte et hos mpx.no som hadde 20 på lager btw : jeg kjøpte også et minnekort av type olymus 256mb xd med panorama funksjon.. Hva er panorama funksjon på et minekort?? Endret 5. november 2004 av P.E.R.
Anel Skrevet 5. november 2004 Skrevet 5. november 2004 (endret) Godt spørsmål.. tenkte litt på det selv, men klarte ikke å finne noe konkret svar.. (ihvertfall ikke noen som jeg er fornøyd med ) På Olympus Norge sin nettside sier de: Med panoramakort kan du lime sammen opp til 20 bilder ved hjelp av PC'en din. Dette gir flotte panoramabilder. De er tilgjengelige for de fleste Olympus digitalkameraer. Sikkert en funksjon som er beregnet bare olympus sine kamarar.... eller er det noe vi Fujifolk også kan bruke?? Noen med bedre svar.. btw: hvem er det som har de billigste minnekorta? Endret 5. november 2004 av Anel
Tom J Skrevet 5. november 2004 Skrevet 5. november 2004 Panorama funksjonen på Olympus minnekort fungere så vidt jeg vet bare med Olympus kameraer
P.E.R. Skrevet 5. november 2004 Forfatter Skrevet 5. november 2004 btw: hvem er det som har de billigste minnekorta? jeg kjøpte olymus 256mb xd på mpx.no til 649kr , de hadde også Sandisk 256MB XD til 587 men de var ikke på lager... billigst på minnekort er vell : mpx.no eller xd.no , Disse to butikkene er mistenkelig like på pris og lager-status
isen Skrevet 5. november 2004 Skrevet 5. november 2004 Disse to butikkene er mistenkelig like på pris og lager-status Selvfølgelig, mpx og xd er ikke samme butikk, men samme eier og samme lager tror jeg.
P.E.R. Skrevet 5. november 2004 Forfatter Skrevet 5. november 2004 Selvfølgelig, mpx og xd er ikke samme butikk, men samme eier og samme lager tror jeg. Er vell ikke så selfølgelig når du bare tror det
fujifrik Skrevet 6. november 2004 Skrevet 6. november 2004 noen som vet om det er 3 eller 5 bilder s5500 kan ta i sekundet med seriebilde funksjon? jeg mener å ha lest at det bare kan ta 3 bilder i testen på akam, men har sett en annen plass at det kan ta 5 i sekundet.
SnowDOG_ Skrevet 6. november 2004 Skrevet 6. november 2004 Request: Er det noen som har norskhåndboken i pdf fil? En kompis kjøpte som sagt dette kamaraet via nettet men når han prøver å laste den ned fra fujifilm.no så får han opp at den ikke er kjøpt via fujifilm forhandler eller i norge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå