Nicklas Skrevet 31. oktober 2004 Skrevet 31. oktober 2004 Hei! Jeg har nettopp installert FC2 på en partisjon på 1 harddisk hvor også windows ligger. Så da bare lurte jeg på om det var noen mulighet for å spille av f.eks musikk og filmer fra windows partisjonen i linux? Jeg kan ikke se partisjonen til linux inne på Min datamaskin i windows og heller ikke omvendt. Takker for alle svar!
Zyrex_ Skrevet 31. oktober 2004 Skrevet 31. oktober 2004 for å få ntfs støtte i fedora må du legge inn støtte for ntfs. Bruk google for å finne binary
Nicklas Skrevet 1. november 2004 Forfatter Skrevet 1. november 2004 [root@localhost lotheladus]# rpm -Uvh kernel-ntfs-2.6.6-1.406.i586.rpm feil: Failed dependencies: kernel = 2.6.6-1.406 is needed by kernel-ntfs-2.6.6-1.406 [root@localhost lotheladus]# Slik kommer det
Nicklas Skrevet 1. november 2004 Forfatter Skrevet 1. november 2004 Hmmm, tror jeg fikk det til nå. Men jeg skjønner ikke hvordan jeg skal få sett filene på Windows partisjonen Inne på Min datamaskin greiene i Linux så står det bare 1 sånn harddisk som det står filsystem på.
TorS Skrevet 1. november 2004 Skrevet 1. november 2004 Du må mounte windows-partisjonene du har i en egen mappe i linux. Du må vite hvor du har partisjonene du vil mounte. mount -t ntfs /dev/hda1 /mnt/windows Denne setningen vil mounte den første partisjonen på den første harddisken, som iallfall er min windows-partisjon til mappa /mnt/windows. Dersom du ikke har lagt inn en linje i /etc/fstab, må du kjøre dette som root.
G2Petter Skrevet 1. november 2004 Skrevet 1. november 2004 [root@localhost lotheladus]# rpm -Uvh kernel-ntfs-2.6.6-1.406.i586.rpmfeil: Failed dependencies: kernel = 2.6.6-1.406 is needed by kernel-ntfs-2.6.6-1.406 [root@localhost lotheladus]# Slik kommer det Du har ikke lastet ned en versjon av NTFS-støtten, men NTFS-støtte til den kjernen der. Du har sikkert ikke den kjernen. For å vite hvilken kjerne du kjører, skriv uname -r
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå