pettergutt Skrevet 31. oktober 2004 Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2004 Kan man hente stereolyd ut av scartkontakten på en tv, så man kan koble den til anlegget? Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 31. oktober 2004 Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2004 (endret) Ja. <------[Link] Edit: Linken var ikke tydelig nok. Endret 31. oktober 2004 av Zoidman Lenke til kommentar
pettergutt Skrevet 31. oktober 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2004 Javel, kommer vel an på tv'en eller? Men på en annen side, videoen klarer jo å hente både lyd og bilde fra scarten. Hvilke pinner skal man koble på? Jeg har en scart til rca/svhs tur/retur, og har ikke klart å få noe lyd ut av scarten med den Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 31. oktober 2004 Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2004 Hvis du har en slik: er det bare å sette bryteren i output og koble kabel fra audiokontaktene til anlegget, Men dette funker vanligvis bare for TV-sendinger. De aller fleste TV-er er koblet slik at lyd (og bilde) fra andre AV-innganger (scart, kamerainnganger) ikke kan taes ut på en annen scart. Hvis TV-en har flere scartkontakter er ofte ikke alle med utgang. Sjekk bruksavisningen, eller bruk scart nr 1. Lenke til kommentar
pettergutt Skrevet 31. oktober 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2004 Og dette har jeg faen meg brukt mange år på å finne ut Det var to ting. Bruke riktig scartutgang, og en innstilling i menyen på tv'en. Bruksanvisningen er dum å lese Fikk det til hvertfall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå