Gå til innhold

Ram til ibook


Anbefalte innlegg

Driver og leter etter en god og billig nettbutikk hvor jeg kan kjøpe ram til ibooken min.

 

Jeg har fått denne anbefalt.

 

Problemet her er at de ikke aksepterer ikkeamerikanske kredittkort, så det blir litt mer kronglete å bestille. Dessuten så leverer de ram som passer til 1ghz 12" modellen, ikke til 1.2ghz modellen. Har dette noe å si?

 

Noen som vet om noen andre nettbutikker? gjerne europeiske...

 

takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

skal selv kjøpe ram til min nye ibook g4, har sjekket rundt på den siden du referer til, å det skal være fult mulig å kjøpe fra de forskjellige sidene som kommer opp.

 

så lenge du søker etter system på den søketingen, og velger ibook g4, så finner du ram som passer, har ikke noe å si om det er snakk om 0,2ghtz mer, er bare prossesoren som er raskere.

 

europeiske nettbutikker som selger ram er gjerne dyrer en amerikasnek, så anbefaler deg å kjøpe på de.

 

ta f.eks 1gb brikken som passer til ibook på den sia..koster rundt 2000-2200 for den med transport, mens den koster 4500-5000 fra apples side..

 

DYRT!

Lenke til kommentar

de ulike butikkene shipper til hele verden...men du kan ikke betale med kredittkort. du må enten ringe dem eller fakse opplysningene.

 

INTERNATIONAL ORDERS AND BILLING:

* We can not accept credit cards that bill outside of the US, it's posessions or Canada. Internet orders are only accepted to the USA, its possessions and to Canada. We WILL NOT ship to other countries. There will be an 8% fee added (at processing) to the price of the parts for all orders shipped out of the USA, and it's possessions. Insurance is required. These orders MUST BE FAXED to our office at 732-238-4404. MORE INFO >>

 

 

Derfor lurte jeg på om det var noen europeiske som solgte like billig. Men det ser altså dårlig ut...

Endret av Releazme
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte min 1024mb-brikke til powebook'en på FlexiData i Bergen. Disse sender desverre ikke, så det må hentes. Derimot kan det helt fint kjøpes på Komplett eller hos en lokal forhandler. Crucial-brikke er det jeg har, og den skal funke helt glimmers (funker hos meg og en kompis hvertfall). Det som er smart, er å ringe til din lokale databutikk, og spør om de har ein 256/512/1024 SO-DIMM inne fra Crucial (hvis ikke ber du dem bestille en, med forbehold om at den funker). Når de er i besittelse av brikken, tar du mac'en med deg til butikken (sammen med et lite skrujern - flexidata i bergen hadde ikke lite nok). Test så brikken i butikken. Om maskinen starter fint uten problemer, og det kommer opp riktig ant. MB minne under Eple -> Om denne maskinen, funker minnebrikka 99,9% sikkert.

Lenke til kommentar

jallakim: jojo, de fleste databutikker fører ram som er støttet av mac, samme type ram i mac som pc, men tingen her er at rammen er så j#&%a dyr i forhold til å kjøpe den fra utlandet, billigeste jeg har funnet en 1gb brikke på nettbutikk i norge er rundt 3495, i forhold til å kunne skaffe like mye ram til 2000-2200 fra amerikansk/utenlandsk nettbutikk.

Lenke til kommentar

forsøkte akkurat å bestille ram fra en amerikansk nettbutikk nå.

bestilte 512mb (har ikke råd til mer etter å ha blåst en stor del av studielånet på ny maskin:) ) til 80$ med gratis frakt.

Måtte betale gjennom noe som heter pay pal, men virka fint nok. Men da jeg fikk mail fra pay pal om hvordan jeg skulle betale skulle de plutselig ha 70$ for frakt...og da ble de jo plutselig en helt annen sak. Faktisk billigere å bestille fra danmark hvor man får 512mb fra kingston (som fungerer fint ikke sant?) for 750 kr...

 

Håpte jeg skulle slippe billig unna, men det ser ikke så bra ut foreløpig... :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...