Gå til innhold

Olympus C-220Zoom beste "familiekamera"?


Anbefalte innlegg

Nye Olympus Camedia C-220Zoom ser for meg ut til å være den nye vinneren i "familieklassen" , med 2MP, 3X Zoom og et kompakt design (174 gram netto) til under 3000.- veil. pris.

 

Min tidligere favoritt, Nikon 775, er neppe verd nesten 50% mer. Eller er der noe jeg ikke har fått med meg?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Har endelig fått den. Bestilte fra eurofoto for kr.2750. Har sett at du får den til 2590 hos http://www.mpx.no. I tillegg følger det med lader/batterier.

Bestilte også ett smartmedia 64mb kort til kr.280,-

 

Brukte lang tid å sjekke ut andre tilsvarende kamera og tror ikke det finnes noen andre kamera til den prisen som slår denne. Skal i hovedsak bruke den til web.

 

Her har jeg tatt ett makro bilde med kameraet:

http://fluefiske.porsanger.net/gk2.htm

 

Bruker også Nikon coolpix 775:

http://fluefiske.porsanger.net/images/010602.jpg

 

Eller hva med Mustek GSmart mini 1

http://fluefiske.porsanger.net/images/27mai_0001.jpg

 

Som bildeprogram bruker jeg photodraw 2000.

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: superrune2 på 2002-06-06 11:35 ]</font>

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: superrune2 på 2002-06-06 11:41 ]</font>

 

[ Denne Melding var redigert av: superrune2 på 2002-06-06 11:52 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-06 11:34, superrune2 skrev:

Har endelig fått den. Bestilte fra eurofoto for kr.2750. Har sett at du får den til 2590 hos
. I tillegg følger det med lader/batterier.

Bestilte også ett smartmedia 64mb kort til kr.280,-


Brukte lang tid å sjekke ut andre tilsvarende kamera og tror ikke det finnes noen andre kamera til den prisen som slår denne. Skal i hovedsak bruke den til web.


Her har jeg tatt ett makro bilde med kameraet:



Bruker også Nikon coolpix 775:



Eller hva med Mustek GSmart mini 1




 

Ingen tvil om hvilket bilde som er best, men det er seff vanskelig å si da det første er makro bilde mens de to andre er natur. Jeg vurderte selv 220Z lenge, helt til jeg fant ut at powershot A40 ville være et bedre valg for meg ettersom det kan utvides med diverse linser i ettertid. Det har også flere innstillinger(manuelle). beste pris for dette er 3200 kroner, noe jeg synes det er verdt i forhold til 220Z.(jeg bestilte det hos mpx.no til 3590) Nå skal det sies at jeg ikke har fått kameraet ennå, så jeg kan jo ikke si om det er godt :smile: Men jeg skal legge ut prøve bilder med engang jeg får det.

 

Ellers vil jeg si til superrune2 at vi er heldige som har en slik fantastisk natur her oppe i Finnmark.

 

Hilsen Frank Pettersen, Dyfjord på Nordkynhalvøya :smile:

(naboer) :smile:

Lenke til kommentar

Her har jeg lagt ut et utendørsbilde:

http://fluefiske.porsanger.net/images/webk...ra_lakselva.jpg

 

Sikla selv lenge på Kodak A40, men bestemte meg for Olumpus.

 

Forøvrig kommer jeg til å legge ut mange bilder i løpet av sommeren på min web-side for de av dere som har lyst til å se bilder tatt med Olympusen.

 

Jeg gjør oppmerksom på at bildene er komprimert for web-bruk.

 

[ Denne Melding var redigert av: superrune2 på 2002-06-06 13:21 ]

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Den testen gleder iaf jeg meg til! :smile:

 

Tror kanskje den største forskjellen vil være brukervennligheten. Har hørt at det er mye plunder med menyer osv med olympus c-220 (Riktig navn? :smile:), selv om bildene var veldig bra.

 

Coolpix 2000 virka mye enklere, og burde vel ta minst like bra bilder. :smile:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Kjøpte en 220Z forrige uke, den virker kjempebra (spesielt i forhold til prisen). Med 2.1 Mpix og 3 x optisk zoom, videoutgang og mulighet for inntil 60 sek video må dette være det beste valget i denne prisklassen. Det fulgte også med original Olympus lader og batterier (så får vi se hvor bra disse er). Camedia Master 4.0 er virkelig et løft fra 2.5, som fulgte med C-1. Det eneste jeg ikke har vent meg til ennå er at kamera ikke har noen av/på-knapp, man må skyve dekselet litt, men ikke for mye eller for lite, mot linsen, som etter et par sekunder trekkes inn, og man kan lukke dekselet helt. Ville kanskje foretrukket en egen av-bryter som trakk inn objektivet, men dette blir sikkert en vanesak.

Lenke til kommentar

Hei!

 

C-220Z har definitivt videoutgang, og den virker på min PAL-TV med medfølgende kabel. Jeg kan ikke se at kamera kan bytte mellom NTSC og PAL, og det står heller ikke at det kun har PAL (slik det gjorde på min C-1). Jeg gjetter derfor på at US-modellen D-520 har kun NTSC, ikke PAL.

 

Når det gjelder lengde på videosnutter er dette avhengig av kapasiteten i kameraets cache (hurtigminne) hvor ting blir lagret på vei ut til minnekortet. Et kamera (i denne prisklassen) kan ikke skrive til kortet fort nok ved videoopptak, slik at man kun kan filme til cache er full. For C-220 er dette 15 sek ved HQ og 60 sek ved SQ. Bildet blir deretter overført til kortet. Størrelsen på kortet begrenser hvor mange videosnutter du kan lagre, og ikke lengden på hver enkelt video. C-220Z har forøvrig ikke lyd på videoene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...