Gå til innhold

Thermalright AX7BS på XP2000 med Papst


Cueball

Anbefalte innlegg

Hei!

Er det noen som har greie på om Thermalright AX7BX fungerer godt sammen med en "laveffekt" vifte? (som papst 12dB eller 19dB)

Vurderer å kjøpe XP2000, men vil ha minst mulig bråk. Smertegrensen min er lav på støy.

 

Ett annet relatert spørsmål:

Dersom jeg kjøper 26dB viften til Papst og en rheostat, vet dere om den viften flytter like mye luft som f.eks 12dB viften dersom de justeres til samme støynivå?

 

Til dere som sier "kjøp P4":

Hadde jeg hatt råd til å bytte alt hadde jeg gjort det.

 

Håper noen kan hjelpe, og veilede meg i mitt valg av kjøler.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Takk for tips.

Er det noen som vet noe om papstviftene: Om en 8412N2GM med rheostat så den kjører på 12dB, flytter samme mengde luft som en orginal 8412N2Gl? Og om dette lydtrykket oppstår på samme turtall på de to viftene?

(Hadde vært fint med valgmuligheter, uten at det går ut over støyen)

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Cueball på 2002-05-23 15:27 ]</font>

 

[ Denne Melding var redigert av: Cueball på 2002-05-23 15:28 ]

Lenke til kommentar

Har søkt litt rundt på www, og funnet ut at denne kjøleribba skal være godt optimalisert for beskjedene luftstrømmer. (så det spørsmålet "gjelder ikke lenger".

 

Lurer fortsatt på dette med viftene da...

Er viftebladene likt utformet på de ulike viftene?

Leste at alle Papst vifter er individuelt avbalansert for å unngå vibrasjoner (og derav støy). Er kanskje fare for at det oppstår mer vibrasjoner når vifta går på et annet turtall enn den er designet for?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-25 00:24, chma skrev:

har papst vifter og justerer hastiheter i alle retninger, hva skal man høre hvis det blir "ubalanse"?


_________________


 

Det er akkurat det jeg lurer på...

Jeg håper jo at papst viftene beholder sin meget gode luftstrøm pr. dB selv om man justerer turtallet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...