Gå til innhold

raptor i raid0


kasol

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ok flott.

 

Jeg ødela en raptor og har nå en standard ide disk med os på og 2 stk 200 gig seagate i raid0. For å gjøre en lang historie kort så ble jeg anbefalt å ikke ha os på raid oppsettet. Jeg hadde battelfield 1942 og vietnam på raid oppsettet tidligere og loadinga var ekstremt raskt. Pga div problemer med å kjøre disse spillene som i ettertid var hardware relatert (eliminerte potensielle feilkilder) så har jeg nå alt på ide disken.

Jeg har en ny 74 gig raptor som skal innstalleres. Bør jeg ha OS på den eller på raid0 opsettet ?

Det er vel på tide å innstallere BF/BFV på raid0 igjen også.

Endret av kasol
Lenke til kommentar
Heisann
Jeg har nettopp fullført mitt raid 0 Raptor prosjekt.
Har 2 raptor disker koblet i raid med Fastrak-promise kontrolleren på mitt Asus P4C800-E Deluxe. har prøvd alle sripe set strørrelsene. De tilgjenlige valgene er 16 kb, 32 kb, 64 kb, og 128 kb. 32 kb stripe set size gir den raskeste overføringshastigheten og søketiden. Altså det beste kompromisset.


128 kb stripe size gir rasket søketid men tregest overføringshastighet mens 16 kb gir raskest overføring og lavest søketid. 64 kb er anbefalt for raid, men raptorene har så rask søketid fra før så 32 kb er det beste kompromisset.
Har kjørt hd tach på alle stripe set strørrelsene. alle tall er gjennomsnitt av 2 eller flere hdtach tester.
16 kb 8,30 ms - Average read 101,90 MB/S
32 kb 7,80 ms - Average read 102,50 MB/S
64 kb 7,70 ms - Average read 94,85 MB/S
128 kb 7,95 ms - Average read 88,95 MB/S

64 kb settet ga forøvrig noe ustabile grafer, nok en grunn til at jeg ikke valgte denne størrelsen.
Kjører Stripe Settet som raid 0 og os disk. Systemet har mye raskere responstid synes jeg og programmer og spill loader drit fort.
Raid 0 er som sagt utrygt, men jeg har selvsagt flere disker som jeg lagrer dokumenter osv på. og tar backup av ting jeg ikke har råd til å miste på dvdr.

2 x Raptor i Raid 0 er absolut å anbefale. :cool:

Vil legge til at Asus hovedkortet også har en port for ATA raid som jeg kjører 2 like ATA disker i raid 0 på.
Dessuten kan man i tillegg kjøre enda ett raid på Intel sata kontrolleren.
Hovekortet støtter totalt 10 hardisker eller 8 hardisker og 2 cdrommer :D
Go Asus!! :thumbup: Endret av Moonix
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...