Gå til innhold

Casio Exilim Z-55 vs. Sony T-3


Anbefalte innlegg

Skal kjøpe digitalkamera, valget står nå mellom Casios nyeste Exilim, Z-55 og Sonys T-3. Klarer ikke å bestemme meg for hvilket jeg skal velge :love:

 

Noen pros/cons ved de forskjellige kameraene, og evt. noen alternativer som er bedre?

 

Noen som vet hvordan størrelsen på T-3 er iforhold til Z55?

Endret av eSik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan ikke skjønne at det skal være mindre støy på Panasonics kamera. Det sitter vel en relativt lik bildebrikke i det? Det du sier om optikken kan stemme, jeg har lite erfaring med både Panasonics Leica optikk og Sonys Carl Zeiss optikk, men jeg har en følelse av at de bruker Leica og Carls Zeiss mer for markedsføringens skyld enn kvalitetens skyld...

 

Jeg tror jeg holder en knapp på Z-55 inntil videre!

Lenke til kommentar

De testene som er gjort av tilsvarende kameraer her på akam.no, av Z40 og T1, viser at begge har billedkvalitet som ikke er god nok i forhold til hva andre kameraer gir med tilsvarende pris og spesifikasjoner. Det er ingen vesentlige forskjeller i måten Z55 (eller T3) behandler bildene som tas, så bildene vil ha billedkvalitet på samme linje som sine forgjengere.

 

Og det er jo langt fra bare billedbrikken som bestemmer hvor mye støy det blir i et bilde? Jo mer lyssterkt objektiv, jo mindre billedstøy. Om du søker etter lignende tråder her, så finner du flere som har kjøpt casio og er misfornøyd med billedkvaliteten.

 

Dessverre foreligger det ennå ingen tester av Panasonic-kameraet, så jeg anbefaler det kun pga min egen erfaring. Jeg mener det har bedre billedkvalitet enn Z55 og T3, det ser bra ut og er greit å bruke. Men du velger selv hva du vil ha.

Lenke til kommentar

Z-55 har et mer lyssterkt objektiv over hele zoomområdet enn FX7 om jeg ikke husker feil. Har selv brukt Z-40 og er ikke på noen måte imponert over bildekvaliteten på det kameraet, men jeg har forstått det slik at Casio har tatt et STORT skritt i bildekvalitet siden Z-40.

 

Det blir nok Casio på stillbildefronten og Sony på videofronten på meg...

Lenke til kommentar

Jeg har inntrykk av at Canon Ixus 40 også tar bedre bilder enn Z55 og T3.

Bilder finnes på DCResource sin test av Ixus 40. Synes bildene DCResource har tatt med 40'en totalt sett er bedre enn hva de tok med FX7, selvom FX7 ser ut til å ha mindre støy.

 

Ixus 40 er dessuten mindre (95cm3) enn Z55 (11cm3).

 

Det har 4Mp og 2" skjerm. Men skjermen har flere piksler enn Z55.

Men skal du absolutt ha 5Mp og 2,5" skjerm så er det kanskje ikke noe for deg.

Endret av sruben
Lenke til kommentar
Dessverre foreligger det ennå ingen tester av Panasonic-kameraet, så jeg anbefaler det kun pga min egen erfaring.

Steves Digicams har testet FX7'en. Testen ligger her. DCResource har dessuten lovt å publisere sin test iløpet av dagen. De har nettopp testet Ixus 40 også, så det kan bli spennende å se hvilket av disse som kommer best ut der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...