Gå til innhold

Skjerm svart ved bytte av skjermkort!


Xvani

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Satte inn et Radeon 7200 kort istedenfor et Matrox G400 i PC'en til søsteren min så hun kan spille Sims 2.

 

Da jeg gjorde dette fyrer PC'en opp, men det er intet bilde. Tenkte det var driverkonflikter, så jeg puttet tilbake G400 kortet. Like svart..

 

Hva kan ha skjedd, og hvordan fikser jeg det?

 

hk er et Asus med 440BX chipset, 800MHz CPU

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hæ? skjermkortet er jo bedre enn det som er der? Dessuten kan det ikke være "for dårlig" Det jeg tenkte først her var at volten var forskjellig, men det tror jeg ikke den er, dessuten har hovedkortet (som jeg akkurat fant ut var et Asus P3B-F) default AGP volt på hele 3.5V Dette har ikke svidd det gamle kortet, selv om det muligens har svidd det nye.

 

Har uansett fått vite noe nytt her, jeg innstallerte nylig FAH@home. Og dette er en overklokket PC. Fikk vite i går at den hadde fryst fullstendig og måtte dra ut kontakten. Skal prøve å cleare CMOS (men det er jo ingen jumpere her!) Noen som vet hvordan man clearer?

 

Kan en oppbrent CPU være grunnen til at jeg får svart bilde? Alt starter jo opp....

Lenke til kommentar

Jeg får jo ikke bilde i det hele tatt, ikke POST en gang!

 

Testet nå med denne skjermen (gamle skjermkortet) og det funka som snus. Tør ikke bruke ATI skjermkortet i frykt for at det kan ha ødelagt den andre skjermen. Men.. Skjermkort ØDELEGGER da ikke skjermer?? Kan det være at TILFELDIGvis røk skjermen samtidig? Sjangsene er så urolig små..

 

Edit: Er det trygt å teste nytt skjermkort med skjermen på hoved PC?

Endret av Xvani
Lenke til kommentar
LOOL, dette er jo nesten hysterisk. Tenkte ikke på at det er barn her :D

 

Løsningen var å skru opp kontrasten fra null til omtrent 50 :D

herregud..... Noen ganger tenker man litt for avansert... Cleare CMOS, AGP volt osv osv.. Mamma hadde løst dette på 5 min :)

:!: Tjaa ! sånn kan det gå....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...