Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Quote:


Den 2002-05-23 17:35, SirHartge skrev:

Quote:


Den 2002-05-21 17:10, fondus skrev:

Hei

Jeg satte posteren her fordi jeg syntes ikke den passet inn i skjermkort.


jeg har GF2MX200


 

DEt passer nok bedre under skjermkort, men skal ikke krangle:D

 

 

Jeg var litt usikker, pga at det også kunne handlet om kabler og tv, samt software og drivere. hvis tv'en min ikke støtter s-video, er jo ikke det skjermkort vel?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisan, Jeg får hoppe på denne diskusjonen jeg også..

 

Tror en mulig feilkilde også kan være TV`en...Jeg har slitt lenge og vel med samme problem på TV`n min..Jeg har et rimelig nytt TV oppe i godstua, og det er det jeg egentlig ville bruke mot pc`ns tv ut..Men får som regel bare svart hvitt bilde..Denne TV`n har alle tilkoblings muligheter (rgb/scart, scart/s-video, RCA og en egen s-video inngang)

problemet er der, samme hvilken måte jeg kobler meg opp på..

Nå har jeg også en annen tv, som står i kjellerstua, en gammel haug av en Phillips, på denne tv`n er det ingen problemer med å få farvebilde fra tv ut på pc`ns grafikkort..

Ble langt dette her, men for å koke det ned..

Noen tv` er er veldig kresne på innsignalet som kommer fra grafikkort`s tv utganger..

 

[ Denne Melding var redigert av: Heia på 2002-05-23 18:56 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-23 18:54, Heia skrev:

Heisan, Jeg får hoppe på denne diskusjonen jeg også..


Tror en mulig feilkilde også kan være TV`en...Jeg har slitt lenge og vel med samme problem på TV`n min..Jeg har et rimelig nytt TV oppe i godstua, og det er det jeg egentlig ville bruke mot pc`ns tv ut..Men får som regel bare svart hvitt bilde..Denne TV`n har alle tilkoblings muligheter (rgb/scart, scart/s-video, RCA og en egen s-video inngang)

problemet er der, samme hvilken måte jeg kobler meg opp på..

Nå har jeg også en annen tv, som står i kjellerstua, en gammel haug av en Phillips, på denne tv`n er det ingen problemer med å få farvebilde fra tv ut på pc`ns grafikkort..

Ble langt dette her, men for å koke det ned..

Noen tv` er er veldig kresne på innsignalet som kommer fra grafikkort`s tv utganger..


<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Heia på 2002-05-23 18:56 ]</font>


 

ja, merkelig dette. jeg har en radinette tv som er ca 6 år eller.no. har prøvd den på tilsammen 4 tv'er med samme resultat.

Lenke til kommentar

Manualer er kjekt å ha. Sjekk i manualen din om tv'en din støtter s-video igjennom scart. Hvis den ikke gjør det, så får du ikke farger uasnett om du laster ned tvtool ut av en annen verden... Har tv'en derimot dedikert s-video kontakt, kan du jo bruke den (men da pleier den alltid å støtte s-video igjennom scart oxo)

 

Ps. Kanskje du har en video/dvd spiller du kan kjøre den s-video signalet igjennom? Scart er uansett bedre enn composite...

Lenke til kommentar

Når du ikke får farger så kan det tyde på at inngangen du bruker på TV'en din ikke støtter S-video (som nevnt før).

Noen TV'er (min Phillips f.eks.) har to scart innganger hvor en av de kan velges på to måter, AV2 (kompositt) og YC2 (S-Video). Noe tilsvarende er det kanskje på din TV også...

 

Hvis ikke så finnes det overganger fra S-video til kompositt som også konverterer signalet. Har sett en slik kabel som fulgte med en IBM bærbar, det var en kort ledning med phono plugg (kompositt) i den ene enden og s-video i den andre, og en klump i mellom som konverterte signalet.

 

Scart er ikke et (video) signal, det er en plugg/kontakt standard som kan brukes sammen med både kompositt og S-video, men vil sannsynligvis (det må isåfall være av en litt dyrere type) ikke konvertere fra den ene til den andre signaltypen, det er mer en "plugg/kontakt omformer".

 

 

[ Denne Melding var redigert av: HawP på 2002-05-24 13:16 ]

Lenke til kommentar

Kan være compositen du tenker på. Ser det ut som en "phono" kontakt (sånn som du har bak på stereoanlegget)? Men at den er gul? Da er det en komposite.

 

Jeg vil bare si at jeg syns det er helt meningsløst å begynne å konvertere til kompoite... Da er jo hele poenget borte! S-video er så mye bedre! Men det er klart, hvis man kun har s-video utgang og tv'en ikke støtter s-video så _må_ man jo konvertere.

Lenke til kommentar

SVHS er helt klart det beste, men det er jo ikke den enorme forskjellen fra kompositt akkurat. Pc'n er jo ikke i nærheten av å greie like bra bilde som en skikkelig stasjonær dvd-spiller f.eks.

Man trenger ikke lete i manualer og sånn for å se om tv'n støtter SVHS, det er i 99% av tilfellene merket på scartinngangen på tv'n. Scartinngangene er merket med et "tv-bilde" med en pil på, og hvis den er kompatibel med SVHS, er det en "S" inni i tillegg.

Det finnes vel knapt en tv som ikke har komposittinngang lenger, ble ganske vanlig allerede rundt 1990.

Det jeg vil frem til er... Bildet du får fra en pc er ikke så sinnssykt supert at du MÅ ha SVHS fremfor kompositt. Er du bildefrik, har du nok en skikkelig bra tv fra før, og da har du altså SVHS-inngang.

 

Ble kanskje litt mye repetering fra andre her, men ville bare illustrere et poeng.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-22 19:58, khmoe skrev:

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ idioter han må velge utdata enhet som Composit istede for S-video ut, i tilegg til han velger enten pal-g eller pal-b ingen praktisk forskjell.




 

Korrekt, ihvertfall hos meg. Bruker S-Video -> Scart og inn i tv`en. Har ikke S-Video inngang. Valgte Composit utdataformat og det fungerte perfekt!

Lenke til kommentar

Problemer med svarte rammer ja... da må du få tak i et TV out program som støtter overscan, nview eller twinview gjør desverre ikke det (utrolig dårlig men sant).

 

Har du geforce2 eller geforce3 så finnes det er program som heter for TV-tool det finner du på http://www.tvtool.com det er shareware. TV-tool er ikke klar for geforce 4 enda men det jobbes med saken sier de. Dette fjerner alle sorte rammer..

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-31 07:32, fondus skrev:

Nå har jeg prøvd composite kabel... og det ble farger
:grin:

Anyway så er bildet for lite. man kan se at bildet ikke fyller ut kantene helt. Finnes det noe hjelp for dette?


 

Hei!

 

Sett ut format til NTSC-M USA,det fyller hele skjermbildet hos meg i hvertfall.

Kjører jeg PAL dekker det ikke hele skjermen.

Vet ikke hva som gjør det,jeg kjører SVHS 3

Har en Philips 28" Widescreen Tv ca 2 år gammel.

Ser at bildet trekker seg litt i høyre kanten av Tv'n,men man legger ikke merke til det under filmen.

Det dekker i hvertfall hele skjermen :smile:

 

Mio

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-31 09:53, shivac skrev:

Hardware.no eller noen andre burde lage en troubleshooter til nettop dette med Tv-ut. Den burde ha et bredt omfang, slik at alle problemer kunne løses. Hadde jeg hatt peiling på dette ville jeg gjort det selv. ;>


 

Ja enig!

Før jeg lagde denne posteren søkte jeg litt rundt i forumet uten å få noe konkret svar på spørsmålet mitt.

 

Det er vel ikke så vanskelig å lage en sånn guide. Jeg lager en poster om det i tilbakemeldinger, slik at det er sikkert de ser det :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...