T-mac1 Skrevet 24. oktober 2004 Skrevet 24. oktober 2004 (endret) Hei! Jeg har ikke noe peiling på hvordan dette med hjemmenettverk fungerer. Jeg lurte på i den forbindelse om jeg kunne få noen tips. Har nettopp kjøpt bærbar pc og har en stasjonær fra før av. Jeg har også en bredbåndlinje. - Hva slags utstyr trenger jeg? - Sikkerhet, slik at andre ikke kan bruke linja mi (tenker på kryptering eller no slikt) - Har ikke tenkt å bruke mer enn 600-800 på dette utstyret. Har sett på denne: Dette produktet fra MPX Takker for alle svar. Endret 24. oktober 2004 av T-mac1
RobinHood Skrevet 24. oktober 2004 Skrevet 24. oktober 2004 Bredbåndlinja kobler du til en slik boks som du har vist. Dog-jeg ville heller ha valgt en router istedetor et rent aksesspunkt. Dermed kan du f.eks ha kabel mellom routeren og den stasjonære og trådløst kort i den bærbare. Routeren koster litt mer, men du får bedre innstillingsmuligheter og sparer et trådløst kort til den stasjonære og bruker det du hat i den fra før (hvis du har) Forskjellen mellom aksesspunkt og switsj er at du ofte får en omtrent fire ports switch i tillegg -samt brannmur (bør ha software brannmur på pcene også). Jeg liker også router bedre da jeg konfigurer den gjennom en kabel-tilkoblet pc og ikke sender konfigurasjonen gjennom luften. lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå