Gå til innhold

Pc restarter i opploggingsfasen ++


Anbefalte innlegg

Heisan, har nettopp kjøpt og satt sammen en ny pc, ca 1 uke gammel. Den har en del barne problemer.

1. En del ganger når jeg starter opp pc'n akkurat i det den har logget inn i windows kommer det opp en blue screen med masse text, får aldri tid til å lese den siden den går vekk etter 2 sec og restarter. Noen ganger restarter den opptil 3 ganger på dette viset før den kommer inn i windows ordentlig.

Jeg har reinstallet windows 3 ganger nå, og jeg la merke til at problemet kom etter at jeg hadde installert lyd driverene til det eksterne lydkortet mitt og muse driverene til mx510. Men det kan være tilfeldighet. Jeg tror heller det har noe med disse cool and quiet software applikasjonene til ASUS. De styrer jo vifter og hastigheter på GPU og CPU ettersom hvor varme de er. Og når jeg innstallerte driverene kom det opp at de ikke var godkjent av windows bla bla bla. Jeg trykker alltid OK der :p

 

Dette er det mest plagsomme problemet.

 

2. Et annet problem er at når jeg spiller warcraft3 kommer det opp en feilmelding som sier FATAL ERROR cannot read memory (en hex adresse) og så hopper den ut til windows.

 

3. I går prøvde jeg også ghost recon for å se hvordan den reagerte på det. Det funket bra i ca 40 min, før den hoppet ut og det sto at ghost recon hadde generert en feil og ville bli avsluttet.

 

I det store og hele liker jeg ikke denne utstabiliteten, jeg burde kjøre en rekke tester som tester RAM og CPU.....stresstester og lignenede- men jeg vet ikke om noen, hvordan det funker og hvilke som er bra etc etc.-

 

 

Mine specs er

CPU AMD 64 3000+ boxed og ikke overklokket

HK. ASUS kn8-e deluxe (installert med alle drivere som fulgte med på cd'n)

3d. ASUS geeforce 6800 128mb v9999 (installert med alle drivere og ikke overkl.)

Lydkort. Creative soundblaster audigy ekstern 24 bit ( installret med driver på cd)

1024 mb value ram ddr dimm...

Mus logitec mx510 ( med drivere på cd)

PSU ( ocz powerstreem 420)

2 HDD'er. En IDE 80gb 7200rpm WD med windows xp serivce pack 2 på(hmm?)

og en 200gb SATA som er helt ny

 

Hva kan være galt her....sikkert mye- Jeg prøvde å oppdatere drivere i går, men jeg lastet ned feil drivere og alt gikk til helvete, så derfor har jeg reinstallet windows i dag. Takker for all hjelp :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm...

 

Prøv å kun ha i den ene RAM brikken i, se om du fortsatt har problemer.

 

Så prøv med den andre brikken i (kun den ikke begge to).

 

Hadde samme problem selv med de "beryktede" feilmeldingene: "IRQ_NOT_LESS_OR_EQUAL" og "PAGEFAULT_IN_NONPAGED_AREA". Selv om jeg kjørte memtest og brikkene ikke feilet, så prøvde jeg brikkene hver for seg. Fant ut det funket fint med den ene, men den andre var defekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...