007CD Skrevet 21. oktober 2004 Skrevet 21. oktober 2004 Har tenkt å sette opp ett trådløst nettverk som må rekke rundt 700 meter. Og trenger noe hjelp til å finne noe rimligere utstyr. Et annet krav er at vi må ha utstyr som ikke blir heftet av objekter i veien slik som trær og hus (treverk) Ellers så ser det ut til at bakken i seg selv ikke blir noe problem. Et slikt bygning til bygning nettverk har vi kikket på, men alle er på 16km noe som er LITT overkill når vi er under kilometeren. Også var prisen litt stiv 6000 KR. Vet noen her noe mer?
geokri Skrevet 21. oktober 2004 Skrevet 21. oktober 2004 elkjøp får inn pre-n nett nå i neste uke, skal ha meg dette, koster bare noen lapper mer enn vanlig nett og rekker 6x lengre, og er 8x kjappere (eller var det omvendt:D) . sjekk belkin.com der er litt info om pre-n
007CD Skrevet 22. oktober 2004 Forfatter Skrevet 22. oktober 2004 Hmm fant ikke så mye, eller rettere sagt fant ikke produktet på siden deres. Er det ingen flere som vet noe? Skal se nærmere på det produktet da.
Yoshy Skrevet 22. oktober 2004 Skrevet 22. oktober 2004 Et annet krav er at vi må ha utstyr som ikke blir heftet av objekter i veien slik som trær og hus (treverk) Tror du vil slite dersom du har objekter som trær og hus i mellom punktene. Vil du ha et raskt nettverk uten pakketap bør/må linjen ha 100% fri sikt. Jeg selv har et trådløst nettverk på 3-400 meter. Dette har fungert smertefritt i et par år, men nå begynner vi å slite litt på grunn av trær som vokser og skygger for signalene.
Orchid Skrevet 22. oktober 2004 Skrevet 22. oktober 2004 Hei Yoshy ! Kan du fortelle litt mer om hvilket utsyr/oppsett du hadde som fungerer ? Jeg er alt av interesert ! Takk !
Orchid Skrevet 22. oktober 2004 Skrevet 22. oktober 2004 Hva mener du med en trådløst repeater ? Hvordan fungerere den ? Den er nytt for meg da !
Yoshy Skrevet 23. oktober 2004 Skrevet 23. oktober 2004 Hei Yoshy !Kan du fortelle litt mer om hvilket utsyr/oppsett du hadde som fungerer ? Jeg er alt av interesert ! Takk ! Har 2 stk dlink dwl ap900+ med ekstern utendørs antenne. (ikke retningsbestemt) Dette fungerer helt knirkefritt så lenge man har 100% fri sikt. Dlinkene er satt opp som brigde.
loe.per Skrevet 27. oktober 2004 Skrevet 27. oktober 2004 Har bredbandsforbindelse via radiolink med avstand 4km. Cisco aironet client adapter - aironet 350. Dette er nettverkskortet som står i maskinen. Hva slags utstyr som står i andre enden vet jeg ikke, da det er bredbandsleverandøren som drifter det. Jeg har helt fri sikt til aksesspunktet som ligger på den andre siden av en fjord. Jeg har retningsantenne. Frekvensområdet for utstyret 2,4Ghz. 13 tilgjengelige kanaler. Kan operere med utgangseffekt fra 1mW til max 50mW. Kjører på 50mW, men får faktisk forbindelse også med 5mW. Du kan få problemer hvis du ikke har fri sikt,- avhengig av hvor stor hindringene er. Orienter deg på www.cisco.com eller www.orinoco.com eventuelt på andre steder på nettet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå