Gå til innhold

9600 np funker ikke


Anbefalte innlegg

Hallo der, for ca seks uker siden bygde jeg en pc for noen beskjente. i denne pcen var det et Gigabyte Radeon 9600 np. (net shop har ikke kortet for salg lenger)

 

Når pcen var ferdig funket den som en drøm, men for ca to uker siden ville den bare ikke starte.

Jeg fant ut etter en del testing og litt banning at det var skermkortet som ikke funka (prøvde det i en anne maskin hvor det ikke funket, men grafikk kortet fra den maskinen jeg testet gigabyte kortet i funka i den amskinen jeg hadde bygd).

 

Så da var det bare og sende det tilbake og høre hva folka på net shop sa, det er her det rare begyner.

kortet funka som bare det, så de sente det tilbake og nå fiunka det her også det.

jeg antok at problemet var løst og teknte ikke mer over det, før for et par dager siden. Da var pcen dau igjen, samme symptomer som sist (bepp kode, et langt og to eller tre korte).

 

har sent mail til net shop, men teknte jeg også kunne spørre her på forumet. siden jeg veit at det er flere personer her som har mer peil på pc en det er mulig og kjøpe for penger.

 

Her er sepcsa på pcen:

 

RAM: TwinMOS DDR 400 256MB CL2,5

HDD: Western Digital 160 GB ATA 100

CPU: AMD Athlon XP 2200+

DVD: NEC DVD brenner ND-2500

MOBO: Abit NF7 V2.0 NF2 ultra

Og selvsakgt grafikk: Gigabyte Radeon 9600 np (uten vifte)

 

Takker for alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har opplevd noe av det samme selv med et annet skjermkort. Men det hviste seg faktisk at det var ram brikka som var gåen. Snåle greier det der. Test rammen med memtest 86 eller prime 95... Kan hende jeg tar helt feil her men.

Han prøvde jo skjermkortet i en annen maskin også,så det er nok neppe feil på ram brikkene i begge maskinene.Som han også sier funket begge maskinene med et annet skjermkort.Det sier seg jo selv da at det er noe galt med det Gigabyte kortet.Hvis du sender en mail til Netshop og skriver akkurat det samme som du har skrevet her,så kan jeg ikke tro annet enn at du får et nytt skjermkort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...