Gå til innhold

Skole prosjekt, kabinett i tre


Anbefalte innlegg

Hei!

 

På min skole skal jeg ha et prosjekt i Kusnt Og Håndtverk. Det skal være ferdig 1. mars.

 

Jeg har tenkt til å lage en PC, i tre. Jeg har også tenkt til å bruke rose - eller "eventyr" maling. Så jeg kommer kanskje til å spøre noen spørsmål, komme med noen bilder o.l etter hvert...

 

Mitt første spørsmål er: Er det noen som vet om noen bra sider som kan gi meg "inspirasjon" om hvordan man kan male rose - og "eventys" maling?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg var ganske heldig. Skal også få rosemalt kabinettet mitt og fant ut at ei av Norges beste rosemalere bor ca.1km fra der jeg bor. Jeg har ikke fått levert det inn enda for hun skal ha to utstillinger og et par andre oppdrag, men om to uker står jeg uten kabinett for en liten periode. Oi som jeg gleder meg! :D

 

Edit: ÅÅh... jeg bommet litt. Du skal male selv. Jeg trodde du skulle levere det inn og få det malt av en profesjonell. Aja, så feil er det mulig å lese. Lykke til med malinga!

Endret av Skjalg85
Lenke til kommentar
Sjekk ut denne linken

 

rosemaling

 

Du kan jo se om noen av disse bor i nærheten av deg.

Hmm... desverre, fant ingen :(

 

Men, min bestemor bor i Valle, Setesdal... Der er det tonnevis meg gamle damer(bare)... Og det er sikkert mange av dem som kan noe om rosemaling... Kanksje jeg kan snakke med en der, neste gang jeg er der... Dersom det ikke er for sent!

 

Men jeg tipper at jeg prøver å finne noen bøker på biblioteket, selv om det ikke blir det samme som en som virkelig kan det og kan vise meg det...

 

Takk for alle svar!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Nå har planleggingen kommet videre. Jeg har nå bestemt meg(sansynligvis) hvordan formen skal være!

 

Jeg tenkte meg en liten kiste. Alle utganger skal komme på underiden av kisten(som selvfølgelig har ben). Det er meningen at den skal stå med langsiden mot deg og man skal ha mulighet for å vippe ned langsiden. På langsidedelen som man vipper, ned skal tastaturet være festet! Det skal også virke som et lokk for knappene og cdrom'en. Så når den er sammenklappet er det ingen knapper som synes!

 

Og selvfølgelig skal det rosemales :D

 

HKet er bittelite! 23x23cm! Og det er kjempegammelt. Den kommer til å kjøre en 120Mhz prosessor, 128 ram, liten hdd(2 -4gb.er ikke sikker)

 

Får gjøre ferdig tegningene snart og begynne å bygge!

 

EDIT: Når jeg skal begynne å tegne i målestokk skal jeg som om jeg får konstruert det slik at det er plass til en liten cd-hylle i lokket!

Endret av Blackslash
Lenke til kommentar
vell tre... blir ikke det sykt tungt og bære med seg på si lan??

 

men høres stilikt ut ;)

har du fått begynt på kabinettet?

legge ut bilder?? :p

Som du kan se så har jeg ikke den villeste spec'en på pc'en! Så det blir nok ikke så mye programmer på den!

 

Har begynt å tegne litt! Regner med at jeg begynne rå bygge om en uke, dersom jeg får materialer , da...

Lenke til kommentar
Nå har planleggingen kommet videre. Jeg har nå bestemt meg(sansynligvis) hvordan formen skal være!

 

Jeg tenkte meg en liten kiste. Alle utganger skal komme på underiden av kisten(som selvfølgelig har ben). Det er meningen at den skal stå med langsiden mot deg og man skal ha mulighet for å vippe ned langsiden. På langsidedelen som man vipper, ned skal tastaturet være festet! Det skal også virke som et lokk for knappene og cdrom'en. Så når den er sammenklappet er det ingen knapper som synes!

 

Og selvfølgelig skal det rosemales :D

 

HKet er bittelite! 23x23cm! Og det er kjempegammelt. Den kommer til å kjøre en 120Mhz prosessor, 128 ram, liten hdd(2 -4gb.er ikke sikker)

 

Får gjøre ferdig tegningene snart og begynne å bygge!

 

EDIT: Når jeg skal begynne å tegne i målestokk skal jeg som om jeg får konstruert det slik at det er plass til en liten cd-hylle i lokket!

som en bregavelseskiste i miniatur?

Lenke til kommentar
Nå har planleggingen kommet videre. Jeg har nå bestemt meg(sansynligvis) hvordan formen skal være!

 

Jeg tenkte meg en liten kiste. Alle utganger skal komme på underiden av kisten(som selvfølgelig har ben). Det er meningen at den skal stå med langsiden mot deg og man skal ha mulighet for å vippe ned langsiden. På langsidedelen som man vipper, ned skal tastaturet være festet! Det skal også virke som et lokk for knappene og cdrom'en. Så når den er sammenklappet er det ingen knapper som synes!

 

Og selvfølgelig skal det rosemales :D

 

HKet er bittelite! 23x23cm! Og det er kjempegammelt. Den kommer til å kjøre en 120Mhz prosessor, 128 ram, liten hdd(2 -4gb.er ikke sikker)

 

Får gjøre ferdig tegningene snart og begynne å bygge!

 

EDIT: Når jeg skal begynne å tegne i målestokk skal jeg som om jeg får konstruert det slik at det er plass til en liten cd-hylle i lokket!

som en bregavelseskiste i miniatur?

Nei... Ikke det :hm:

 

Som denne:

Kiste.jpg

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
Hei!

 

På min skole skal jeg ha et prosjekt i Kusnt Og Håndtverk. Det skal være ferdig 1. mars.

 

Jeg har tenkt til å lage en PC, i tre. Jeg har også tenkt til å bruke rose - eller "eventyr" maling. Så jeg kommer kanskje til å spøre noen spørsmål, komme med noen bilder o.l etter hvert...

 

Mitt første spørsmål er: Er det noen som vet om noen bra sider som kan gi meg "inspirasjon" om hvordan man kan male rose - og "eventys" maling?

rosemaling,

skal du ha med deg dette kabinette på lan,

bare lurer :!:

Lenke til kommentar
Hei!

 

På min skole skal jeg ha et prosjekt i Kusnt Og Håndtverk. Det skal være ferdig 1. mars.

 

Jeg har tenkt til å lage en PC, i tre. Jeg har også tenkt til å bruke rose - eller "eventyr" maling. Så jeg kommer kanskje til å spøre noen spørsmål, komme med noen bilder o.l etter hvert...

 

Mitt første spørsmål er: Er det noen som vet om noen bra sider som kan gi meg "inspirasjon" om hvordan man kan male  rose - og "eventys" maling?

rosemaling,

skal du ha med deg dette kabinette på lan,

bare lurer :!:

Hvis du her kun for å disse andre sine meninger om hva som kan være fint, så gå ett annent sted.

En casemod trenger ikke å være at man stapper alt av farger på microplex inn i pcen ;)

Lenke til kommentar
Hei!

 

På min skole skal jeg ha et prosjekt i Kusnt Og Håndtverk. Det skal være ferdig 1. mars.

 

Jeg har tenkt til å lage en PC, i tre. Jeg har også tenkt til å bruke rose - eller "eventyr" maling. Så jeg kommer kanskje til å spøre noen spørsmål, komme med noen bilder o.l etter hvert...

 

Mitt første spørsmål er: Er det noen som vet om noen bra sider som kan gi meg "inspirasjon" om hvordan man kan male  rose - og "eventys" maling?

rosemaling,

skal du ha med deg dette kabinette på lan,

bare lurer :!:

Hvis du her kun for å disse andre sine meninger om hva som kan være fint, så gå ett annent sted.

En casemod trenger ikke å være at man stapper alt av farger på microplex inn i pcen ;)

tror ikke han mente noe vondt med det han sa, tror heller han tenkte sånn som meg..

bare tenk deg ansiktet på alle CS folka med ferdigmodda raidmax towers osv. tenk deg trynet når de får se at du kommer med rosemalt pc... :!: men hvis du får det til skikkelig tror jeg at det kan bli dritstiligt! så stå på!! :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...