Gå til innhold

Bluecom lanserer IP-telefoni


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1 - Slik jeg forstår det: Bluecom dekker "access" på 79,-

(Man slipper noen kontakt med telenor, jippi!)

 

2 - Pristillegg på 125,- ved portering av gammelt nr. (Nytt nr er gratis).

 

Virker som et greit tilbud dette... jeg har ihvertfall overført fra telenor (adsl+isdn) til bluecom. Sparer ihvertfall litt... selv om det koster litt å bytte ut ISDN...

... ... ... :green:

Lenke til kommentar

Hva slags utstyr får man fra bluecom?

Tenker på adapter og modem...

Ser flere snakker om at bluecom er "qos-vennlig"... er utstyret deretter?

 

Btw. Når det er snakk om at folk er bekymert for hvorvidt linja er rask nok, er vel dette noe overdrevet...

Jeg ser at et av de bedre codec'ene som sip-leverandørene bruker er G.729x

Features of G.729, G.729A & G.729AB Vocoder

Compresses 8 kHz CODEC or linear audio data to 8 kbps.

Virker ikke akkurat som at man trenger kraftig linje da... 8kbps liksom!

 

ISDN er jo 64kbps... skulle jo kunne bruke voip over isdn :)

Andre lenker:

IP-telefoni - reflektering

netnordic.no - IP-telefoni

Endret av wamjdi
Lenke til kommentar
1 - Slik jeg forstår det: Bluecom dekker "access" på 79,-

(Man slipper noen kontakt med telenor, jippi!)

 

2 - Pristillegg på 125,- ved portering av gammelt nr. (Nytt nr er gratis).

 

Virker som et greit tilbud dette... jeg har ihvertfall overført fra telenor (adsl+isdn) til bluecom. Sparer ihvertfall litt... selv om det koster litt å bytte ut ISDN...

... ... ... :green:

jeg syns det er er skikkelig dårlig tilbud, 10% under telenor sine priser!!?? Tele2 har jo 8% under, dvs. tilnærmet samme pris. Altfor dårlig, skammelig dårlig.

 

Markedets dårligste Ip telefon deal, uten tvil. Ingen som kan konkurere med bluecom på dårlig pris, det skal de ha! Har bluecom 2048/256 linje, helt ok pris der da. 549,-kr + 79,- gebyr pga. at jeg ikke har telefon. Greit nok, da blir det bare 20kr ekstra for min del, i faste gebyr. Men hva hjelper det? Når andre leverandører kan med gratis abbonoment gir lavere priser enn bluecoms "betalings" abb!

:thumbdown::thumbdown::thumbdown:

Endret av skyline
Lenke til kommentar

Du må tenka på abonnementsprisar også. Skal du ha Tele2, må du ha telefonabonnement. Dette koster penger...

 

Skal du ha Telio, får du: Breiband + 79,- (du mangler telefon utanom) + Telio-abonnement.

 

Du må berre kjøpa deg breibandstelefoni om du faktisk ringer. Prisen skal vera lavare enn vanleg fast-telefoni, og kvalitet og funksjon skal sakte bli betre enn fast-telefoni var, etter som utviklinga går framover...

Lenke til kommentar
jeg syns det er er skikkelig dårlig tilbud, 10% under telenor sine priser!!?? Tele2 har jo 8% under, dvs. tilnærmet samme pris. Altfor dårlig, skammelig dårlig.

 

Markedets dårligste Ip telefon deal, uten tvil. Ingen som kan konkurere med bluecom på dårlig pris, det skal de ha! Har bluecom 2048/256 linje, helt ok pris der da. 549,-kr + 79,- gebyr pga. at jeg ikke har telefon. Greit nok, da blir det bare 20kr ekstra for min del, i faste gebyr. Men hva hjelper det? Når andre leverandører kan med gratis abbonoment gir lavere priser enn bluecoms "betalings" abb!

:thumbdown:  :thumbdown:  :thumbdown:

Hm...ok, hvorfor gjenta deg selv? :dontgetit:

-> http://forum.hardware.no/index.php?showtop...dpost&p=2991988 <-

Noen som vet noe om utstyret til bluecom??

Lenke til kommentar
Du må tenka på abonnementsprisar også. Skal du ha Tele2, må du ha telefonabonnement. Dette koster penger...

 

Skal du ha Telio, får du: Breiband + 79,- (du mangler telefon utanom) + Telio-abonnement.

 

Du må berre kjøpa deg breibandstelefoni om du faktisk ringer. Prisen skal vera lavare enn vanleg fast-telefoni, og kvalitet og funksjon skal sakte bli betre enn fast-telefoni var, etter som utviklinga går framover...

Joda, det er klart. vanlig fast telefon er uaktuelt, men bare for å sammenligne pris.

Telio er ganske god deal da, gratis å ringe.

Men ta for eks. Ip24 da,(greit at noen har problemer der, men de har gode priser), gratis abb, og allikevel 20% lavere enn tele2 sine priser, som igjen er lavere enn telenor. Det sier vel det meste? Det betyr bare at bluecom sitt tilbud er:

A) Høy fast avgift

B) Sinnsykt høye priser på tellerskritt.

= Dårlig tilbud.

 

Hadde vært 40% billigere enn telenor, hadde jeg nok slått til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...