Gå til innhold

Trenger forslag til headset


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg trenger nye hodetelefoner, og jeg vet sånn ca hva jeg skal ha, men syns det er litt vanskelig å orientere meg i markedet. Jeg vil gjerne ha en som er lukket, som jeg både kan bruke med ipod på farten og koble til anlegget hjemme. De må ha selvfølgelig ha god lyd, med en solid bassfølelse, siden bassen har en tendens til å "forsvinne" når det støyer litt i omgivelsene.

 

Jeg har ikke noe imot å betale en tusenlapp eller litt mer for et skikkelig par.

 

Takker for svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Technics, Sony, Panasonic, osv... hmh. Kan jo ikke kjøpe headset uten å ha vurdert Beyerdynamics og Sennheiser. Du sier ikke noe om pris og størrelse, men her er noen forslag:

 

Beyerdynamics DT231 til rett over 600kr. Bruker disse selv, de fungerer greit på mp3 spillere med litt mer utgangseffekt enn Creative MuVo flash spillerne. De er angivelig lukket, men ikke "veldig".

 

Beyerdynamics DTX 900 til rett over 1.100kr. Disse er riktignok åpne, men med en følsomhet på 108db så skulle de fungere meget bra på en portabel kilde.

 

Sennheiser HD 280 til ca 1.200kr. Noe høyere impedans enn de andre, men høy følsomhet (102db). Skal fungere bra på portabel kilde. "Skikkelig lukket", demper 32db.

 

Beyerdynamics DT660 til ca 2.000kr. Noe mer lettdrevne enn DT231 (97db), sammenleggbare og "skikkelig lukket".

 

Knut

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...