Gå til innhold

Abit Nf7-S2 og 3 harddisker (p-ata)

Epsilon-

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bestillt dette hovedkortet så kommer jeg på etterpå at jeg har 3 hardisker (p-ata)

Vet dere om det følger med en converter fra s-ata til p-ata i hovedkortet?

En ting til, jeg har laget et raid0 oppsett av to 160gig under disk management i windows, kommer det til å være der når jeg skifter ut hk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Har bestillt dette hovedkortet så kommer jeg på etterpå at jeg har 3 hardisker (p-ata)

Vet dere om det følger med en converter fra s-ata til p-ata i hovedkortet?

En ting til, jeg har laget et raid0 oppsett av to 160gig under disk management i windows, kommer det til å være der når jeg skifter ut hk?

Tror nok du bør belage deg på at raid0 oppsettet må legges inn på nytt, må sikkert foreta en windows installsjon også.

3 p-ata disker burde jo gå fint, støtter ikke kortet 4 ide enheter da?

Skrevet
Var det akkurat samme modell du kjøpte?

Jeg har NF7-S 2.0. Det har kommet en ny revisjon siden jeg kjøpte, men i hovedsak skal det jo være det samme kortet. Ser på nettsiden til Abit at det kan se ut som om NF7-S2 leveres med en litt "lettere" bundel. Abit Serillel er nevnt under NF7-S 2.0, men ikke under NF7-S2... Spør de du kjøpte det av, de bør vite det.

Om det skulle være krise, kan du kjøpe løse adaptere også (170,- hos Komplett). Evt. en ekstra ATA133 kontroller (fra ca. 300,-). Det måtte jeg ha. Har 8 IDE-disker + DVD + brenner...

Skrevet

Hehe glemte jo seff å si at jeg har en cd-brenner og en dvd-brenner.

Hmm det blir jo lett og oppløse et raid oppsett på 300gig, hvor ska jeg gjøre av alt det?

Skrevet
Hehe glemte jo seff å si at jeg har en cd-brenner og en dvd-brenner.

Hmm det blir jo lett og oppløse et raid oppsett på 300gig, hvor ska jeg gjøre av alt det?

Papirkurven?? :)

Du kan jo alltids droppe cd-brenneren hvis du skal ha 3 disker. dvd-brenneren gjør jo samme jobben

Skrevet (endret)

Jepp jeg droppa cd-brenneren, så nå må jeg skifte cd når jeg skal bytte fra å spille war3 til BF :p

Men seriøst Raid0 oppsettet funka 100% bare for å fjerne envhver tvil om det, og det er fordi jeg laga det i disk management i windows. Genialt :D

Btw, fikk ikke med konverter

Endret av Epsilon-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...