Gå til innhold

Nytt kamera i prisklassen 4-5k.


Anbefalte innlegg

Jeg er på utkikk etter nytt kamera. Jeg hadde til å begynne med et filmbasert jallakamera, men interessen for foto steg, og jeg "ville bli" digital. Har nå et digitalt jalla kamera (Kodak EasyShare CX6200). Kameraet kan ikke koste mer enn 5k, og det er egentlig litt for mye, så 5k m/minnebrikke er å foretrekke!

 

Kravene jeg stiller er at det har en oppløsning på min 4mp, mest mulig zoom, god kvalitet (både på bilder og selve kamera) osv. Sier seg selv at jeg vil ha det beste til den prisen. Men hva i all verden skal man velge? Jeg har lest tester og reviews av kameraer opp og ned og bak og fram i mente, men kommer ingen vei. Det finnes rett og slett for mange! Jeg sikler litt på disse såkalte zoom-kameraene med rundt 7-12x zoom. Det skal brukes til alt ifra makro, "wannabe-kunstner" og familiebilder. Altså det meste!

 

Er det noen som kan hjelpe meg? Gjerne noen som har erfaring med et eller flere spesifike kameraer. Det viktigste kriteriet er prisen!

håper noen gidder :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var ingen som følte seg kallet til å guide meg i kamera jungelen nei? Okey... Jeg har funnet noen kameraer som frister, og det hadde vært meget hyggelig dersom noen kunne si om det ene er bedre enn det andre, hvorfor, hvordan osv.....

 

FZ20

 

s5500

 

s7000

 

C-770

 

S1 IS

 

Z3

 

Noen som tar seg tid til å anbefale et av disse? Jeg må si jeg liker Panasonic'en best, men har jo ikke prøvd noen av dem, så det er bare teoretisk! Prisforskjellen er jo stor her også til tider, og dette er jo langt ifra alle kameraene som finnes, men jeg er veldig usikker, og må jo derfor begynne et sted...

Lenke til kommentar

Hei. Jeg har et KM Dimage Z3 kamera i tillegg til et speilreflekskamera. Les min erfaring med kameraet her på akam og døm selv, jeg er godt fornøyd med det etter den siste firmwareoppgradering. Når jeg ser på lista di ville jeg likevel gått for panasonic kameraet, så sant du får det til en overkommelig pris.

Mitt valg i prioritert rekkefølge ville vært :

1. FZ20 (Gjevnt bra på alle områder, også er det Leica da :thumbup: )

2. Dimage Z3 (Superbra specs, hurtig som pokker, men middels bildekvalitet - Uansett det er et kamera en blir glad i :love: )

3. S7000 delt med S1 IS (Ganske så treige og aldrende kameraer, men gode :yes: )

4. C-770 (Av den enkle grunn at jeg ikke fordrar XD kort :no: og proprietære batterier -"proprietært batteri er kun å foretrekke på dslr kameraer", bortsett fra dette er kameraet bra).

 

Finepix S5500 har jeg verken prøvd eller lest tilstrekkelig om til å ha noen mening om ennå. Men det vil nok være et veldig godt kjøp til den fine sum av 3000,-

 

Så lykke til med valget! Ingen av kameraene er dårlige kjøp i hvert fall. Bare husk at det er fotografen som finner de gode motivene, kameraet bare hjelper til med å eviggjøre dem. Jeg kan gi deg verdens dyreste og beste kamera, og Morten Krogvold et engangskamera, hvem tror du klarer å ta det beste bildet? ;)

 

Hilsen Peter.

Lenke til kommentar
Jeg er på utkikk etter nytt kamera. Jeg hadde til å begynne med et filmbasert jallakamera, men interessen for foto steg, og jeg "ville bli" digital. Har nå et digitalt jalla kamera (Kodak EasyShare CX6200). Kameraet kan ikke koste mer enn 5k, og det er egentlig litt for mye, så 5k m/minnebrikke er å foretrekke!

Hadde jeg hatt 5k og skulle handla kamera i dag, hadde jeg ikke vært i tvil et sekund. da ville jeg snoka rundt inne på QXL og fått meg et Sony Cybershot DSC-F717 Det har meget god bildekvalitet og er god på mange områder.

 

F828

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...