Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Sliter NGT for tiden? Alt står her hos meg!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men noe er åpenbart galt i trondheimsområdet. De siste 14. dagene har jeg virkelig slitt med linja. Hastigheten er stort sett bra, men pingen i alle spill ligger på rundt 140.

 

Jeg har monitorert linja med Pingplotter.

Og her ser vi at noe er virkelig galt.

Her ser dere en trace mot www.ngt.no. En test som virkelig burde gått uten problemer.

 

http://www.haltenbanken.net/news/data/upimages/ping.jpg

 

Det er alltså opp mot 100% packetloss innenfor NGTs eget nettverk.

 

Jeg har vært superfornøyd med NGT-linja mi frem til nå. Men dette er så godt som umulig å spille med.

 

Nå ser jeg denne meldingen er kommet på NGT kundesidene:

I forbindelse med arbeid i nettet vil våre kunder i Trondheimsområdet kunne oppleve brudd i nettforbindelsen, mandag morgen, 18.oktober.

17.10.2004

-----

Denne ble lagt ut i går, og spår problemer på morgenkvisten i dag. Men dette er fortsatt et problem for meg.

Flere som har dette problemet?

Lenke til kommentar

Det er helt klart noe galt med ngt sin linje i trondheim. Det er virkelig ille at de har latt problemene holde på så lenge som de har gjort. Folk som bruker linjen til spilling får null valuta for det de betalerr. 150 i ping er helt sykt. Det verste er at pingen svinger ganske mye også, slik at man må justere hele tiden når man spiller

 

grrr

Lenke til kommentar

I det siste har jeg fått vesentlig lavere fart. Flere tester på ca. 1060/430 på min 1700/512 linje. Har alltid ligget over 1700 før, men under 512 opp.

Da jeg snakket med de sa han at de registrerte en del støy på modemet mitt, aner ikke hva det skulle være. Har ikke endret noe på kabling, plassering eller noe her.

Han satt meg opp til 2400 Kb/s, da fikk jeg ca. 1600/500

:hmm:

Lenke til kommentar

Jeg bor i Bergen og har hatt packet loss på ping, hastighet på mellom 280-500kbit/s i flere uker. Slo av Netopia og trakk ut strømledningen og lot den stå av i noen minutter. Nå virker alt helt topp, grei ping (har riktignok ikke sjekket) og hastighet på 1800kbit/s.

Kan være et tips for dere i Trondheim...

Endret av xpert
Lenke til kommentar
Jeg bor i Bergen og har hatt packet loss på ping, hastighet på mellom 280-500kbit/s i flere uker. Slo av Netopia og trakk ut strømledningen og lot den stå av i noen minutter. Nå virker alt helt topp, grei ping (har riktignok ikke sjekket) og hastighet på 1.8kbit/s.

Kan være et tips for dere i Trondheim...

Jeg må ta strømmen på Netopia router annen hver dag.

Hvis jeg ikke gjør det og sjekke hastigheten ligger den på ca 400kb på itavisen. Og dårlig ping i spill.

Men når strømmen blir tatt i noen sekunder er den oppe i 1600-1700 som den skal, og pingen er bra.

Og NGT finner ikke ut noe.

Men dette skjedde kun etter at jeg la inn ny firmware. Håper det kommer en ny snart.

Lenke til kommentar
Dette har vart en god del lengre enn det for meg ihvertfall. Har vært sånn av og på i flere uker hos meg. Pingen ligger rundt 150 og gjør at jeg blir sparket ut av servere med jevne mellomrom... Ikke holdbart!

 

(NGT Delta 2400 i Trondheim)

Akkurat samme for meg.

 

Sliter som bare juling med linja... Har skrevet kontaktskjema på ngt.no, men har ikke hørt noe enda.

 

Det som er så rart er at det funker til tider fint - 30-40 i ping, men plutselig spretter pingen i været og da går det ikke an å spelle! Jeg blir snart GAL!

 

En traceroute gir (som nevnt ovenfor) løsningen; NGT sliter med comm mellom to av boksene sine internt. Men gjør de noe for å fikse det? Neppe.

 

Begynner å lure på om NGT gir f etter du har "signa up" som kunde...

 

_-=BUHU=-_

 

*Tronaldo*,

Bitter og inneslutta

Lenke til kommentar

Jeg bor på Øya i Trondheim, og har delta 2400. Jeg får full fres ned, men har hele tiden irritert meg over en upload som aldri er over 65KB/s, og som regel rundt 60. Hvis jeg har regnet riktig skulle 640kbit opp tilsvare 80KB/s, noe som tilsier at jeg mangler 15.. ikke noen stor forskjell, men har nå likevel betalt for 80 da. Er det noen andre her som har opplever det samme?

 

(har ikke søkt i andre tråder da jeg ikke er så voldsomt opptatt av emnet, men når ngt og hastigheter først ble tatt opp her så... :)

Lenke til kommentar
Jeg bor på Øya i Trondheim, og har delta 2400. Jeg får full fres ned, men har hele tiden irritert meg over en upload som aldri er over 65KB/s, og som regel rundt 60. Hvis jeg har regnet riktig skulle 640kbit opp tilsvare 80KB/s, noe som tilsier at jeg mangler 15.. ikke noen stor forskjell, men har nå likevel betalt for 80 da. Er det noen andre her som har opplever det samme?

 

(har ikke søkt i andre tråder da jeg ikke er så voldsomt opptatt av emnet, men når ngt og hastigheter først ble tatt opp her så... :)

Tja.. 65 er vel ikke så verst når du regner med overhead.

Lenke til kommentar

Jeg har Delta 2400 i Trondheim, og har i dag ca. 2300/530 på surfometeret til dinside.no. Opplevde noe smårusk i går, og kanskje litt i dag. Pingen min ligger vanligvis på 30-60 i spill. Ikke hatt noen langvarige problemer med NGT, og er svært fornøyd (rent bort sett fra kundeservice da, som jeg antar ingen er fornøyd med :nei: ).

 

Kan området hvor man bor i trondheim ha noe å si? jeg bor på rosenborg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...