Gå til innhold

cd-rom'en vil ikke starte ved boot

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Når jeg boot-er får jeg ikke cd-romene til å funke i det hele tatt, jeg får ikke en gang ejected cd-romen, hva kan være problemet?

Feilpostet?

Harddisken er formatert...trenger jeg en bootdisk med cd-rom driver for at cd-rom'en skal funke? det burde hvertfall vært mulig å ejecte...

Endret av realfingolfin
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Cd-rom'en er riktig koblet i PC'en ?

Er det noe lyssignal som lyser når du trykker på eject ?

Null lys, men det er kanskje viktig å si at når jeg hadde feilkonlet de fikk jeg 102- system board error. Men nå som jeg bruker kabel p4 på cd-rom og den som er koblet til p4 til brenner er erroren borte men jeg vet ikke om jeg hra koblet riktig...

Skrevet

Står begge cd'romene på samme kabel?

I såfall bør cdbrenneren alltid stå på master jumper'n og den andre på slave.

Hva som er riktig instilling for master/slave står bak på cdromen, de skal ikke stå på samme jumper hvis de er på samme kabel..

En jumper, for å si det sånn, er en liten hvit/svart firkantet sak som du setter på noen små "pinner" bak på cd'rom og harddisker, for å gi pc'en instrukser om komponenten står på master eller slave.. :thumbup:

Skrevet
Står begge cd'romene på samme kabel?

I såfall bør cdbrenneren alltid stå på master jumper'n og den andre på slave.

Hva som er riktig instilling for master/slave står bak på cdromen, de skal ikke stå på samme jumper hvis de er på samme kabel..

En jumper, for å si det sånn, er en liten hvit/svart firkantet sak som du setter på noen små "pinner" bak på cd'rom og harddisker, for å gi pc'en instrukser om komponenten står på master eller slave.. :thumbup:

Hehhe, bra forklaring :thumbup:

Har du et bilde av den saken som skal inn i jumpen?

back.gif

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...