Gå til innhold

SD ram nå...eller vente til nytt hk/CPU?


Anbefalte innlegg

Jeg sitter nå her jeg...lurer litt på om jeg skulle hatt meg litt mer ram.

 

Har ASUS A7V133/T-Bird 1.33/640MB SD nå.

Vurderer å kjøpe en 512MB brikke, men jeg skal ha meg et nytt hk og CPU i løpet av sommeren regner jeg med (SOYO eller EpoX 333 og XP2000+). Da må jeg følgelig ha DDR minne når den tid kommer.

 

Er det verdt å kjøpe 512 SD nå? (ca 1100,-).

Vil jeg ha nytte av hoppet fra 640 til 1024? Det eneste jeg bruker maskinen til som er minnesultent er videoredigering med Premiere og mapmaking i 3DSM.

 

Egentlig tror jeg at jeg vet svaret...ingen vits! Men greit å høre hva andre mener.

 

Hvor mye DDR minne bør jeg gå for når jeg kjøper det nye oppsettet da? Til de nevnte applikasjoner, vil det holde med 512? Eller bør jeg opp på 1024?

 

Takker for alle seriøse svar :grin:

 

 

*tenker*...trenger jo ny CD brenner...istedet for minne...*kortslutning i hjerne* *slutt*

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har VELDIG mye penger mellom hendene så kan du jo kjøpe, men da hadde det vært mye bedre å skifte ut hovedkortet istedet. Du vil merke en minimal forskjell i ytelse fra 640MB til 1024MB. Jeg ville i hvert fall ikke ha brukt penger på sd-ram når man allerede har såpass mye. Bruk heller pengene på å oppgradere andre områder på pc'en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...