Gå til innhold

102- system board failure, hva er det?


Anbefalte innlegg

Ja, nå har jeg drevet og tuklet med pcen fori en av mine cd-er ble herpet inn i driven og ble til 1000 biter. Jeg åpnet pcen og siden det er skruer til cd-romen på begge sider måtte jeg ta vekk en del men jeg husket plasserin/stilling osv og da jeg satte sammen pcen igjen og startet den opp fikk

102-(tror jeg) system board failure

 

Kan noen hjelpe meg med å fikse det? eventuelt si meg hva feilen skyldes, jeg har søkt etter 102 på forumet men fant ikke noe...de av dere som lurer på hvordan jeg kan være på nett når my pc er herp: broren min sin, med ca. 60mb ledig.

 

Jeg er virkelig desperat så jeg vil gjerne ha enhver svar.

 

-Takk

 

Edit: jeg googlet litt og fant ut av at jeg bør gjøre dette for å fikse system board failure: 1. Run Advanced Diagnostics men hva betyr det? (vet hva det betyr men ikke hva det ER)

Endret av realfingolfin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Monterte du cd-rom'en igjen?

Den er nok mest sansynlig ødelagt og kan gi den feilmeldinga,

ellers så vil jeg anbefale deg å enten se i manualen til hovedkortet, har du den ikke finner du den på nett.

Vet du ikke hvilket hovedkort du har,så bruker det å stå på hovedkortet, enten imelom PCI-slotene eller mellom CPU, RAM, NB.

Lenke til kommentar
Monterte du cd-rom'en igjen?

Den er nok mest sansynlig ødelagt og kan gi den feilmeldinga,

ellers så vil jeg anbefale deg å enten se i manualen til hovedkortet, har du den ikke finner du den på nett.

Vet du ikke hvilket hovedkort du har,så bruker det å stå på hovedkortet, enten imelom PCI-slotene eller mellom CPU, RAM, NB.

Eh, hva er hovedkort på engelsk? :blush:

 

 

Edit: det står en svar hvit compaq i midten av hovedkortet men hvordan vet jeg hvilket modell det er?

Endret av realfingolfin
Lenke til kommentar

Hovedkort er nok mainboard, motherboard. Evt. med bindestrek før board.

 

Så det er en Compaq du har, da er vel det "riktige" å sende den in på service, eller hvis du vil gjøre det på egenhånd, så kan du gå in på www.hp.no og lete etter modellen din.

Moddelnummer/navn står som regel på framsiden av pc'en (presario 4500 f.eks). Det enkleste blir vel å søke etter modelnavnet og lete etter trubleshooting, debugging, error eller noe i den gata.

Lenke til kommentar
Hovedkort er nok mainboard, motherboard. Evt. med bindestrek før board.

 

Så det er en Compaq du har, da er vel det "riktige" å sende den in på service, eller hvis du vil gjøre det på egenhånd, så kan du gå in på www.hp.no og lete etter modellen din.

Moddelnummer/navn står som regel på framsiden av pc'en (presario 4500 f.eks). Det enkleste blir vel å søke etter modelnavnet og lete etter trubleshooting, debugging, error eller noe i den gata.

Endret av realfingolfin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...