Gå til innhold

lite fps her.. gw 6800GT GS


rbuljo

Anbefalte innlegg

dæven, unnskyld. æ e fjern. 61.82 stemmer det ja. kjører på 66.81.

 

Vizla sa:

må le når jeg ser folk kommer i å griner i cs / cs:s om at de "bare" har 80-90 fps, når de bare har 60-75 hz på skjermen........ effektiv fps er det du har av hz, over det, så er "fps'en" bare tall, ikke fakta..

 

er ikke det med vsync på da?!

 

så du tror det er cs s å ikke hardware/software som gjør dette sprayer??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Hvis du fjerner AA og AF i kontrolpanelet til nvida, dvs setter de på AV og ikke programstyrt, så skal du merke forskjell.

 

Jeg topper 200+ fps når jeg spiller online :) men dropper fort ned til 60-70 når d skjer mye action.

 

Merker forskjell online, men stresstest går fra 112 til 120 uansett hvilken settings, kan kjøre stresstest engang på 120 fps og neste gang 115, med samme innstilinger. Så jeg trur ikke den stresstesten er 100%.

 

Mekk din egen test med "timedemo" hvis den fortsatt funker i cs:s...

 

når du spiller online skriv i console : record demotest

kjør den i 3 eller 4 min mens du spiller online, så skriv stop.

 

så kjøre du fra consolen: timedemo demotest.dem

 

bruker 61.82

Endret av Gunlab
Lenke til kommentar

takk for svar gunlab.. men har prøvd alt det der uten timedemoen da..

 

det virker som om det er noe annet som fucker opp systemet.. når jeg spiller bfv merker jeg skikkelige hardware lagg...

ser fps dropper til 2 av og til og fryser i noen sekunder.. aksom jeg kjører med 32mb ram.. :hmm:

 

jeg er ganske sikker å at disse to spillene lider av det samme problemet.. men å finne ut hva som er galt.. :dontgetit:

 

ps. gunlab, er du den samme gunlab som hele tiden skyter meg ihjel på cs på acme og catch gamer? ;)

Lenke til kommentar

Har du reflect all på?

Fikk 95fps i 1024x768, men 4xaa ( nvidia støtter vel ikke 6, men 8x?)

 

Var ikke dette lite i så fall?

Pcen min er jo bedre på alle punkter også :dontgetit:

 

Edit: ARGH, begynner bli KRAFTIG lei ati BOSSET :realmad: :realmad:

Får jo MINDRE fps enn deg i 1280x1024 oppløsning!! Håper virkelig du har reflect all av nå !! Føler ingenting virker som det skal her :cry: Under stresstest dropper fps ned i 30 FPS!!

Endret av M@R7!N
Lenke til kommentar

Jeg får ca 50-60 FPS i CS-Sorce i 1280x768(passer absolutt for meg da har ikke LCD så kan ikke kjøre 1284x1024 i CS! :love:

 

Skjermkortet jeg bruker er et Hercules 9800XT (AA og AF er av ser ikke vitsen med det i CS!) :p Men tror jeg vil få litt bedre enn det med mitt kommende X800XT når jeg får det en gang i løpet av året(gad them kommplett bruker lang tid på leveringen)! :dontgetit:

Endret av Wooho
Lenke til kommentar
takk for svar gunlab.. men har prøvd alt det der uten timedemoen da..

 

det virker som om det er noe annet som fucker opp systemet.. når jeg spiller bfv merker jeg skikkelige hardware lagg...

ser fps dropper til 2 av og til og fryser i noen sekunder.. aksom jeg kjører med 32mb ram.. :hmm:

 

jeg er ganske sikker å at disse to spillene lider av det samme problemet.. men å finne ut hva som er galt.. :dontgetit:

 

ps. gunlab, er du den samme gunlab som hele tiden skyter meg ihjel på cs på acme og catch gamer? ;)

Jeg lurer på hvilken ram type du har? den på bilde så virkelig cheap ut :p

Og hva kjører du agp apeture size på?

Sett den på 64, det funka for meg og da burde det funke for deg siden vi har nesten identisk system.

 

Og ja jeg leker på acme og catch :D

Endret av Gunlab
Lenke til kommentar

ja, det er drittram sikkert.. skal få kjøpt nytt. sikkert corsair som du pm`et om.. :)

 

slutt og skyt meg ihjel!!

 

går under navnet dj.terminator eller RmB/bb`buljo.. mest som dj.terminator, er ikke så flink at det gjør noe :blush: , spiller mest bfv i clan.. cs for morroskyld..

 

du er dyktig med awm hvis jeg husker rett..

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
må le når jeg ser folk kommer i å griner i cs / cs:s om at de "bare" har 80-90 fps, når de bare har 60-75 hz på skjermen........ effektiv fps er det du har av hz, over det, så er "fps'en" bare tall, ikke fakta..

igjen uttaler du deg om ting du ikke vet noe om.. jeg griner hver gang jeg leser postene dine...

 

oss gutta som har spillt cs _endel_ og forsåvidt andre fps spill (skiller her mellom Frames per Second og First person shooter), vet at _uansett_ hz på skjermen din, så rulles det ut fps av skjermkortet ditt.

 

Og du merker forskjell fra 60 fps til 100 fps, uansett hz på skjermen din, du kan velge å SYNCE fps og hz ved å skru på ? ja du gjettet rett: v_sync.

 

60 fps er merkbart dårligere enn 100 fps. Det blir "sirup" lignende når fps dropper. Og slik, min bitte lille venn, er det bare ;)

 

Noe jeg lurer sinnsykt på er: finner du på alt selv ? eller er det noe du har tenkt deg til at " hmm dette høres logisk ut, så da må det være rett ?".

Lenke til kommentar
må le når jeg ser folk kommer i å griner i cs / cs:s om at de "bare" har 80-90 fps, når de bare har 60-75 hz på skjermen........ effektiv fps er det du har av hz, over det, så er "fps'en" bare tall, ikke fakta..

igjen uttaler du deg om ting du ikke vet noe om.. jeg griner hver gang jeg leser postene dine...

 

oss gutta som har spillt cs _endel_ og forsåvidt andre fps spill (skiller her mellom Frames per Second og First person shooter), vet at _uansett_ hz på skjermen din, så rulles det ut fps av skjermkortet ditt.

 

Og du merker forskjell fra 60 fps til 100 fps, uansett hz på skjermen din, du kan velge å SYNCE fps og hz ved å skru på ? ja du gjettet rett: v_sync.

 

60 fps er merkbart dårligere enn 100 fps. Det blir "sirup" lignende når fps dropper. Og slik, min bitte lille venn, er det bare ;)

 

Noe jeg lurer sinnsykt på er: finner du på alt selv ? eller er det noe du har tenkt deg til at " hmm dette høres logisk ut, så da må det være rett ?".

Må bare si at min erfaring med 60fps er helt annerledes enn din. Jeg liker flyten i bildet når jeg kjører i 60 fps, mens når jeg testet 100 fps på skjermen ble det groms og ekkelt å se på.

 

Har LCD på 60HZ om det skulle ha noe å si..... :ermm:

Endret av Sprayer
Lenke til kommentar

Dealen er vell ikke at du _SER_ at det er dårligere med 60 fps... Men når øya dine komuniserer med hånda og hue ditt så _merker_ du at ting ikke er som det skal. Dette er pga du vil ha høy flyt "fps" sån at musa reagerer 100% og (?recyl,recoil?)

fungere flytende...

 

 

alså cs handler vell lite om grafikk ... alså nå er jo cs:source blitt fint å se på..

men cs har lenge vert en type " må ha konge maskin for å spille bra" . Synes vertfall jeg.

Lenke til kommentar

Det er en stor forskjell på grensen for øyets evne til å oppfatte bilde for bilde, og hva som gjør a ett spill kjører optimalt. Selv om øyet ikke vil kunne oppfatte den store forskjellen mellom 60+ og 100+ fps, vil for eksempel en CS-spiller merke meget stor forskjell i spillopplevelsen. Dette merkes spesielt i tiden det tar før et våpen stabiliserer seg etter rekylen. AK og integrert skjermkort/modem herjer vilt...

 

Og får å følge opp berettiget flaming, skjermens oppdateringsfrekvens har intet med fps å gjøre, med mindre du setter på v_sync. Enten still spørsmål om det er noe du ikke kan, eller bare les og lær Vizla.

Lenke til kommentar

Jeg ville først av alt sjekket om dette fenomenet vedvarte i andre benchmarks enn bare CS source testen. Hvis det ikke gjør det, så tyder det jo mest av alt på problemer med settings mot akkurat denne softwaren. Det skulle jo være rikelig enkelt å sjekke hva din score med 3Dmark03/03 blir, og sjekke det opp mot databasen deres for å se om du får noenlunde riktig.

 

-Stigma

Lenke til kommentar
må le når jeg ser folk kommer i å griner i cs / cs:s om at de "bare" har 80-90 fps, når de bare har 60-75 hz på skjermen........ effektiv fps er det du har av hz, over det, så er "fps'en" bare tall, ikke fakta..

igjen uttaler du deg om ting du ikke vet noe om.. jeg griner hver gang jeg leser postene dine...

 

oss gutta som har spillt cs _endel_ og forsåvidt andre fps spill (skiller her mellom Frames per Second og First person shooter), vet at _uansett_ hz på skjermen din, så rulles det ut fps av skjermkortet ditt.

 

Og du merker forskjell fra 60 fps til 100 fps, uansett hz på skjermen din, du kan velge å SYNCE fps og hz ved å skru på ? ja du gjettet rett: v_sync.

 

60 fps er merkbart dårligere enn 100 fps. Det blir "sirup" lignende når fps dropper. Og slik, min bitte lille venn, er det bare ;)

 

Noe jeg lurer sinnsykt på er: finner du på alt selv ? eller er det noe du har tenkt deg til at " hmm dette høres logisk ut, så da må det være rett ?".

det du merker er at recoilen er mye lavere, og retter seg kjappere ut.. grafikkmessig er det DÅRLIGERE ytelse fra 100 fps kontra 80 fps ( hvis du har 80hz på en CRT. ) ved 100fps vil det oppstå tearing ( altså at skjermen legger 2 like bilder ut ), mens ved 85 fps vil det flyte topp.

 

I cs er høy fps toppers, da pga. recoil, men grafikken BLIR dårligere. I andre spill, da f.eks. farcry, er altfor høy fps dårlig å ha, pga. du ikke får noen fordeler av dette, utenom ekstrem tearing.

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...