Gå til innhold

God kjøling/stille som mulig


Anbefalte innlegg

Vet det er en vanskelig kombinasjon, men er ute etter et kabinett som har god kjøling (skal brukes med Intel 3,2 Prescott 775, som blir varm...) men også helst litt stillegående. Skal bestille ny cpu kjøler også, ettersom boxed vifta som fulgte med lager noe forferdelig med lyd. Alternativene jeg tenkte på er:

 

Lian Li PC7B 795,-

Thermaltake Xaser Tsunami 1195,-

Cooler Master Wave Master 1395,-

Cooler Master Stacker 1495,-

Lepont SF-201T-3B 1495,-

Lian Li PC65BUSB 1595,-

Lian Li PC6077BUSB 1595,-

 

Vet det er endel prisforskjeller her, men er litt usikker på enkelte av de. F.eks. hadde jeg jo likt å vært fornøyd med det første Lian Li pga prisen, men vil det være dumt ettersom jeg trenger god kjøling? Har også hørt at 120mm vifter er godt å ha for minst mulig støy/mest kjøling, er da Thermaltake'n det beste valget (fremfor Cooler Master f.eks), eller kanskje CM Stacker... Skal egentlig ikke proppe denne pc'en full med harddisker og utstyr, så tror det vil bli litt overkill i størrelsen... Lepont er jo også greit nok, men alle de 80 mm uten viftestyring må vel støye endel mer enn nødvendig?Som dere kanskje skjønner er jeg ute etter å spare penger, men vil helst ikke kjøpe og angre for ikke å ha gitt 3-400 mer for bedre kjølingsmuligheter senere...

Tar imot alle innspill :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er nå 99% klar for å kjøpe Tsunami'n, synes det virker som denne har utrolig god luftsirkulasjon og ganske stille også (?)... Noen innvendinger der? Grei pris på det  også

I følge en del tester har det visst veldig god sirkulasjon, - og i tillegg er det veldig lett! Dessverre er det ganske støyende - 44db ved full fluring på viftene...

 

Men det kan jo fikses med en Cooler Master Aerogate II e.l.

 

Personlig synes jeg tsunamien virker litt skrøpelig, noe som kommer av at store deler av kabinettet er av veldig tynn og lett aluminium (noe som gjenspeiler seg i vekten). Utseendemessig er det helt greit - blankt på sidene og matt forran. Men du må være klar over at bildene på nett og hvordan det faktisk ser ut i virkeligheten kan være litt sprikende. Vurderte dette kabinettet selv, men etter å ha sett det i butikken gikk jeg heller for et Lian Li.

 

Men, kabinetter er heldigvis en smaksak - og du blir sikkert veldig fornøyd med Tsunamien. Lykke til!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Ville bare legge til at en Mist- Black Silence er å anbefale. Så å si lydløs og temperaturen er ikke akkurat noe å klage på. Vet ikke om det er tempereturmåleren som spiller meg et puss, men både bios og CoreCenter sier at cpu'en ligger på 21 grader i skrivende stund. Pc'n har vært påslått i ca en halv time og kun bedrevet forumsurfing og litt msn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...