Gå til innhold

Fjerne about :blank

jh_

Anbefalte innlegg

Skrevet

Før noen begynner å mase om å bruke "søk -funksjonen" - Jeg har gjort det. Ingen av tipsene som ligger der løser mitt problem.

Tingen er at problemer gjelder en pc som er nødt til å bruke IE (Ja, jeg vet :roll:).

Problemet er at startsiden automatisk endres til about:blank.com, og hver gang den da starter på den siden så blir det også installert diverse spyware.

Det jeg har gjort;

- Jeg startet opp pc-en i sikkerhetsmodus

- Scannet med ad-aware SE (Med plugins), spybot 1.3, CWShredder og hijackthis. Alle disse er oppdaterte.

- Kjørte winsockxp (Som vanligvis fjerner akkuratt dette problemet)

- Søkt og slettet alle register -filer som har noe med :blank å gjøre

- Sjekket "hosts" og sjekket at den står til lokal ip

- Scannet for virus

- Installert google toolbar

Når alt dette er gjort, så kan jeg starte opp pc-en på nytt, og about:blank er borte, men når jeg igjen starter på nytt, så har det lagt seg filer i registeret som henviser til blank. Når jeg starter på nytt enda en gang da, så er startsiden endret til about:blank.

Det er ingen spesielle sider jeg trenger å gå innom for at dette skal skje, startsiden.no eller dagbladet.no f.eks. er nok.

Vet ikke om noe annet jeg kan prøve jeg :hmm: Annet enn å bytte nettleser, men desverre er dette uaktuelt :ermm:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei, ta en tiit på forumet til spywarefri.dk ev. post ett innlegg deg, de er flinke med å hjelp til å bli kvitt den typen der, lykke til

Takker, skal prøve det ;)

Kjør Hijack browser.

Hva slags program er dette?

Hvilket antivirusprogram bruker du?

Har brukt norman og symantec, og trend sin online scan.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...