Gå til innhold

LCD 17", sliter med valg


ZprMario

Anbefalte innlegg

Er ute etter en 17" lcd skjerm, problemet er litt dårlig økonomi og at jeg trenger skjermen raskt (bør helst bestilles i kveld, sendes i morra) ettersom jeg nå ikke har skjerm til den pc'en.

4000 er maksimum pris, og skjermen bør ha DVI.

Er interessert i disse foreløpig:

 

Iiyama E431S

Samsung SyncMaster 710T

Eizo L550

BenQ FP767

Acer AL1721hm

 

Vet at mange sikkert kommer til å rope etter NEC 1760NX/Vent på 70-serien deres, men må ha denne skjermen raskt (70-serien utelukkes) og 1760NX blir for dyr...

 

Frister egentlig mest med Iiyama, men det virker ikke som den er like god på bilde som på spill, og jeg er vel ikke den som spiller 24/7, blir kanskje maks noen timer om dagen. 710T er også lovende men ettersom jeg forstod er den litt fysisk høy, noe som blir et problem på bordet her. Eizo'n har ikke fot, hadde ellers kanskje vært et veldig bra valg...?

 

De andre har jeg ikke hørt så mye om, men virket vel utifra specs som ganske gode. Noen innspill? Helst litt kjapt :whistle:

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fant en annen skjerm som jeg kanskje bør vurdere: LG Flatron L1710B. Leste endel positive innlegg om den, noen som kan kommentere noe om den vs. Iiyama? Hadde blitt billigere, og DVI-kabel medfølger...

 

EDIT: Bytter faktisk om til LG'en, da det er lite med penger for tiden, og synes den fikk mye bra omtale. Er tross alt ikke noe ekstremt kresen heller. Uansett vil jeg jo benytte angrefrist om den ikke skulle være god nok, så....

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar
Samsung SyncMaster 710T

Eizo L550

Det er helt håpløst å sitte å tenke og vurdere og tenke og...

Man får innmari fort beslutningsvegring...

 

Jeg hadde tenkt å kjøpe en Eizo 550...

Men så så jeg at Samsung 710T hadde lavere responstid...

Men så så jeg kommentarer om lys som slapp igjennom oppe og nede...

Og så snakker de om den nye NEC'en som kommer snart..

Og så var plutselig 710T på tilbud på IT-buttkken (billigere enn Eizo 55)...

Men så var det dette med bakgrunnslyset som slipper gjennom...

 

Grrr... Skulle hatt begge to her og testen side mot side

 

(hei, kanskje jeg burde kjøpe begge, og returnere den ene på 14 dagers returrett - er det noen som har prøvd dette - koster jo ikke mer enn portoen ekstra :-)))))

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...