Gå til innhold

Problemer med bluetoothoverføring


Mefix

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har kjøpt meg en N6260 i dag (og er foreløpig strålende fornøyd), jeg klarer å overføre filer fra datamaskinen min til mobilen, men jeg har problemer med å sende ting andre veien.

 

Veit noen av dere om noen spesielle instillinger i windowsXP eller liknende som må endres for at man skal kunne overføre noe fra en telefon.

 

Når jeg forsøker å overføre får jeg bare feilmeldingen "kunne ikke koble til" på telefonen.

 

Pairing av telefonen og maskina ser ut til å gå bra.

 

Takk

Endret av Mefix
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, alt fungerer bra så langt, jeg tror de BT problemene jeg nevner er pc trøbbel.

 

Jeg har bare hatt telefonen noen timer, så det er kanskje litt tidlig å uttale seg, men jeg er fornøyd.

 

Med en gang jeg begynte å bruke den ble jeg litt skuffa fordi det føltes som om det var en del slark/dårlig tilpasning i tastene, men dette forsvant etter en times tid, så det var vel snakk om å kjøre de inn litt.

 

Ellers virker den kjapp og fin, lite ventetid. Jeg har aldri hatt en telefon med et skikkelig operativsystem før, så jeg er veldig begeistra for å for eksempel kunne bruke MSN på den.

 

Jeg synes lyden i telefonen og radioen er velig bra, og mp3 avspilling er helt OK.

 

Som mange andre har nevnt er ikke tasteplasseringen helt optimal, men jeg tror jeg skal venne meg til det.

 

I det hele tatt mener jeg dette er et ganske godt kjøp for 2200,- (Bundet til telenor).

Lenke til kommentar

Jeg hadde samme problemet også etter at jeg installerte Nokia Suite, der klarer jeg å søke opp telefonen, slik jeg også kan uten Nokia Suite, men den vil ikke legge den til som en gyldig telefon for backup osv. Den dukker ikke opp i oversikten over tilgjengelige telefoner etter at den er konfigurert i det hele tatt.

 

Ja, jeg har installert SP2, og det kan godt hende at windows nå mener at mobiltelefoner er kjempefarlige, og hjelper meg med å blokkere dem... men jeg mener at jeg hadde et lignende probmlem med å overføre data fra en SE630 tidligere, men da forsøkte jeg ikke så mye, så jeg er ikke sikker.

 

Jeg har BT innebygd i laptopen, skulle ikke tro jeg trengte å enable noen COM-porter da, men jeg skal ta en titt.

 

Mange takk for alle svar!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...