Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

SDSL + Nettverk


Anbefalte innlegg

Har SDSL fra catch med 217.xxx.xx.xx , har lest igjennom mange svar her men har ike fått tak i rette oppsett ennå. Har ikke noe router eller Hub , det skal gå an å få delt internett + å ha ett nettverk.

Følgenede oppsett

 

Maskin 1 . 2 nettverkskort

Har WinXP på den , og det ene kortet bruker jeg på

SDSL og det andre skal brukes på nettverk med en x-over kabel.

 

Maskin 2 . USB nettverkskort

Win98

 

Så mitt spørsmål er hvordan skal oppsettet bli på begge maskinen ? vet 10.0.0.1 på nr 1 10.0.0.2 på nr 2 med gateway 10.0.0.1 , men siden internett skal deles også skal det være flere oppsett på gateway eller DNS , i så fall hvilken av maskinen skal konfiguere ? må SDLS kortet konfigurers også ? har fast IP + Gateway og DNS på det kortet .... Har delt internett på det kortet .. Og er ikke intersert i noe KJØP HUB ELLER ROUTER svar .. Det får bli siste utvei etter jeg har spikret de ene nettverkskortet fast i veggen , ved siden av ISDN kortet mitt....

 

P.S vil helst ha alt inn med teskje

 

[ Denne Melding var redigert av: caravelle på 2001-11-10 00:27 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2001-11-10 00:02, caravelle skrev:

Har SDSL fra catch med 217.xxx.xx.xx , har lest igjennom mange svar her men har ike fått tak i rette oppsett ennå. Har ikke noe router eller Hub , det skal gå an å få delt internett + å ha ett nettverk.

Følgenede oppsett


Maskin 1 . 2 nettverkskort

Har WinXP på den , og det ene kortet bruker jeg på

SDSL og det andre skal brukes på nettverk med en x-over kabel.


Maskin 2 . USB nettverkskort

Win98


Så mitt spørsmål er hvordan skal oppsettet bli på begge maskinen ? vet 10.0.0.1 på nr 1 10.0.0.2 på nr 2 med gateway 10.0.0.1 , men siden internett skal deles også skal det være flere oppsett på gateway eller DNS , i så fall hvilken av maskinen skal konfiguere ? må SDLS kortet konfigurers også ? har fast IP + Gateway og DNS på det kortet .... Har delt internett på det kortet .. Og er ikke intersert i noe KJØP HUB ELLER ROUTER svar .. Det får bli siste utvei etter jeg har spikret de ene nettverkskortet fast i veggen , ved siden av ISDN kortet mitt....


P.S vil helst ha alt inn med teskje


[ Denne Melding var redigert av: caravelle på 2001-11-10 00:27 ]


 

Om du har tenkt å bruke delt Internett access får GATEWAY automatisk 192.168.0.1 som statisk IP mot LAN. Mot xDSL er det ikke nødvendigt med statisk IP. clienten(e) får en dynamisk IP fra 192.168.0.2-192.168.255. Du må også aktivere deling på det nettverkskortet som xDSL modemet er koblet til.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-11-12 21:11, caravelle skrev:

Har delt internett på SDSL kortet, finnes det noe bra nettverks sider som har brae forklaringer på nettverk? Har lest igjennom mange innskriv her men det er hovedsakelig ADSL og Hub. ville bare vite hva oppsett skal være på alle 3 kortene , og om gateway eller DNS skal endres på ...


 

maskin 1. kjør network setup wizard.

 

Makin 2. Kjør network setup wizard fra diskett ellr cd

 

Event. maskin 1: Gi ip-adresse 192.168.0.1 gi maskin 2: 19.168.0.2

 

gateway: 192.168.0.1

 

Ingen garantier, men håper det hjelper!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...