Gå til innhold

Help! cpuen som blir for varm?


Anbefalte innlegg

jeg har nettopp kjøpt meg et nytt hovedkort Asus a7v600-x og satt inn alt som det skulle og da jeg startet den så gikk det max 2-4sec så skrude den seg helt av.

 

EDIT:den kommer ikke til bios bootscreen. akuratt når cpu vifta får starta seg opp skikkelig så skrur pc seg av...

"vet ikke om det har noe med probleme å gjøre"

 

er dette cpu overheatprotection??

eller er det noe annet?

 

 

Takk for alle svar :roll:

Endret av Lordfunkey
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da det kan godt være cpu overheat protection. Kanskje du bare satte på cpu kjøleren litt feil sånn at den ikke har så bra kontakt med cpu. Eller så er det kanskje at cpu viften spinner ikke like fort som hovedkortet vil, fordi viften er stor og dermed har mindre rpm. Prøv å ta av cpu kjøler og sette den på igjen.

Lenke til kommentar

Kan være at BIOS er stillt inn å å slå av PCen om viften går på lavere RPM enn en viss grense (som også er satt opp i BIOS). Hadde det problemet på ett av mine hovedkort tidligere ihvertfall. Fant en gammel vifte som jeg koblet på slik at jeg kom inn i BIOSen og fikk justert ned grensen.

Lenke til kommentar

har nå sjekka og finer ut at nesten samme feilen er på begge Hovedkorta..

på det nye der restarter den etter 2secunder max.. og enste jeg får på skermen er navne på Skjermkorte øverst i venstre gjørne og så skrur den seg av

 

men på det gamle MSI hovedkorte der går den helt til MSI boot skjermen så looper den sånn noen ganger og skrur seg av...

jeg kommer inn i biosen da. men etter 1min så skrur pcen seg av ute noen forvarsel...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...