Gå til innhold

Whitebox 1557 laptop erfaringer?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mener ikke at en maskin blir helt annerledes bare på grunn av RAM, men det kan faktisk ha ganske mye å si, spesielt med tanke på stabilitet.

Det skal jeg være enig med deg i. Men ingen seriøse butikker selger maskinen med elendig ram håper jeg! Har ikke hørt om så mye ustabilitet på disse maskinene.

Lenke til kommentar

OMFG var helt i hundre da maskinen (whitebox 1557) som jeg bestilt på onsdag denne uken alt var å hente hos posten. to sekunder senere begynte jeg å tenke. sa ikke han i telefonen på whitebox ved navn henrik (så vidt jeg husker) , at jeg skulle bli oppringt på mandag ang om de hadde fåttdelene til 1557. hmmm. scooter ned på posten. og trekker visaen. ... åneiiiii på pakken står d cl56 åneiiiiiii 1557 stygge andunge. p neiiii. stor skuffelse. jaja jeg var jo advart av flere her på forumet om å handle med de i whitebox. så drar jeg visaen igjen denne gang med et stort sukk . 120kr skal han karen bak postluken ha for å sende pakken tilbake. WHITEBOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOX!!!!!!

Lenke til kommentar

Nå skal det i tilleg sies i denne historien at CL56 koster 15700 , og jeg kun betalte 13300. Men dette betyr så altfor lite når utsende på 1557 er så mye fetere. og nesten samme innhold. en dual dvdbrenner på cl56 .pffff. HAr dvdbrenner på stasjonere jeg whitebox.

 

Er de virkelig så useriøse? når jeg snakket med han karen på whitebox så pratete jeg og understreket tasturet til 1557 mange ganger , itlegg diskuterte vi cd dvd combo uten dvdbrenner noe ikke cl56 kommer med. i tilleg helt først i samptalen på bestillingen as jeg at jeg ville ha en slik 1557.

 

to be continued...........

Endret av artificial
Lenke til kommentar

artificial...du kunne ikke ha redigert det første innlegget istedet for å skrive 3 innlegg rett etter hverandre.

 

uansett. whitebox er det mest useriøse selskapet jeg har hørt om. det er alltid noe tull med dem. altfor lang leveringstid, osv osv. ja gode og billige maskiner, men når kundeservicen suger, hva hjelper så det.

Lenke til kommentar
artificial...du kunne ikke ha redigert det første innlegget istedet for å skrive 3 innlegg rett etter hverandre.

 

uansett. whitebox er det mest useriøse selskapet jeg har hørt om. det er alltid noe tull med dem. altfor lang leveringstid, osv osv. ja gode og billige maskiner, men når kundeservicen suger, hva hjelper så det.

Dette her er da hips om haps, er ikke alle som får elendig service, hvis du kjenner noen som jobber der går det bra. iallefall etter hvordan jeg har oppfattet det, er bare dumt at det ikke er andre enn WhiteBox som har infomasjon om Clevo D900 maskinen(ake EuroCom D900T).

Lenke til kommentar

litt dritt. for å få god service der, så må man kjenne en som jobber der. det er jo dårlig.

så kjenner man ingen som jobber der, så er man dømt til å få dårlig service da?

 

er selvsagt ikke så mange som får elendig service. men jeg har fulgt med de i over 1 år nå, og det er jo det samme problemene som går igjen og igjen hos dem.

Lenke til kommentar

duda - ingen gideer å lese for lange inlegg. :D

 

anywayyyyyy.

 

IDag var dagen 1557 skulle sendes ut. Så jeg ringte dem å spurte om den var sent og om de kunne bekrefte hva som var sent. berbaren var sent den , med all spesifikasjonen jeg vill eha. i tilleg ringte jeg noen dager før å fikk en oppgradering som plaster pp såret for alt styret. (d hjelper å insister på sånt ;) oppgradering på disken til 7200rpm og dvdbrenner. + veske. ikke dårlig d. Men som sakt det hjelper å være offensiv ringe dem på datoer de har bekreftet, altid ringe ikke maile. be om bekreftelse på mail om info de gir ect ect. ha alt skriftlig.

 

Nå sitte rjeg med sporings nummert og ser hvor pakken går rundt i norge. eneste som kan fukke opp nå er om posten kjører den til nordkapp og tilbake. Og eller at det er en maskinvare feil på maskinen.

 

da er det bare å håpe at alt går bra. og att visa får en lykkelig slutt.

Lenke til kommentar

Not so good.

 

Er det risikosport å kjøpe 1557gls mon tro?

 

- 3 pixel feil på skjermen (2 midt på skjermen tett inntill hverandre ), en lenger oppe i høyre hjørne.

 

- ødelagt ram (en blå skjerm dukker opp og er borte med det samme, memory dumping ett eller annet.)

 

Vurderer sterkt å benytte meg av 20dager returretten som man har på bestilllinger fra nettet.

 

Jeg har forøvrig sendt tilbake denne maskinen også. med ett notat om hva som er feil og at jeg har blitt forespeilett en ny maskin over tlf fra en av kundebehandleren hos whitebox.

 

En venn av meg som bestillte akkurat lik maskin fra whitebox , opplevede samme feil med ram og fikk tilsendt ny rambrikke. Whitebox er ikke så værst når det gjelder kundeservice bare man ringer. (koster flesk 4kr min eller noe)

 

Konklusjon :

 

-avventer den nye maskinen hvis alt er som d skal være skal jeg vurdere om jeg skal beholde den. Hvis det er så mye feil i begynnelsen av maskinens levetid , hvor my feil vil det dukke opp om feks 1 år?

 

-Hvis jeg ikke er fornøyd bestiller jeg en maskin fra ett annet merke, muligens asus eller toshiba.

 

 

er det noen som har problemer med sin 1557 gls? har forøvrig hørt fra min venn med samme maskin at den krasjer en del.

Endret av artificial
Lenke til kommentar

thx. er det ike også spnn at den returretten forlenges om man ikke får med returrett papirer. alt jeg fikk fra whitebox var brosyre og en kvitering.

 

 

har sett på denne maskinen som en evt erstatter.

 

http://nordic.computers.toshiba-europe.com...TOP_BANNER_0704

 

den ser faktisk feter u en 1557 og karesuriet er laget av metall.

 

any thougths?

Endret av artificial
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...