Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

problemer med nett/ruter?(dlink-624)


Anbefalte innlegg

har litt problemer me å komme meg på internett :blush: .. har trådløs kobling til ruteren og kortet finner den og motsatt vei men internett vil ikke fungere.. har prøvd me en del forskjellige konfigurasjoner av ruteren og nettverket i xpen men til ingen nytte :ermm: . Jeg klarer faktisk å logge meg på kaaza og laste ned så jeg har kontakt med isp'en men IE eller MSN eller andre programmer vil ikke fungere :mad: .. Prøver man å logge seg på MSN så står det at pcen kan være bak en brannmur.. har ikke brannmuren på i xpen og heller ikke på ruteren, har zonealarm og panda antivirus. har prøvd å avinstalere dem og se om det er dem som blokkerer eller er problemet men det var det ikke.. håper noen kan hjelpe meg med dette så jeg slipper å formatere hardisken, har en del ting som er viktige for meg som jeg ikke har plass til å ta backup av..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, takker for hjelpen.. men fant ut at jeg måtte sette DNS'ene manuelt siden jeg kjører ruter, er rart men men :blush: .. men nå fungerer alt :D ..

Slik skal det egentlig ikke være, tipper det skyldes en dårlig firmware release. Dersom du kjører DHCP på WAN porten på routeren din skal du motta DNS automatisk.

 

EDIT: Dårlig firmware release på Dlink routeren.

Endret av okidoki
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...