Gå til innhold

MSI 875P Neo-FISR og kabinettvifte

Lavrans

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har MSI 875P Neo-FISR som hovedkort. Alt fungerer utmerket, untagen at det er bare den ene kabinettvifta som funker. Det er den som står på PFAN1. SFAN1 ser ikke ut vil å virke. Har byttet om viftene, og det er bare den vifta som står på PFAN1 som fungerer. Noen som har noen gode forklaringer på dette? All hjelp mottaes med stor takk.

-Lavrans

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har et MSI 875P NEO-FIS2R, og hadde strømforsyningsvifta koblet til SFAN1 før, og det fungerte fint.

Så kjøpte jeg en ny strømforsyning, som ikke hadde egen ledning til viftene.

Derfor prøvde jeg å koble på en vanlig kabinett vifte på SFAN1 isteden.

Da ville ikke maskinen boote inn i Windows engang. Vet ikke om det bare var tilfeldig, men alt virket som det skulle når jeg fjernet kabinettvifta fra SFAN1 ihvertfall.

Tror du kanskje må bruke en vifte med viftestyring slik at systemet kan bestemme hastigheten i henhold til temperatur, men det blir litt gjetting fra min side.

Hvis du har en strømforsyning med egen ledning til viften(e), kan du jo prøve å sette den på SFAN1.

Nå kjører jeg med alle kabinettviftene koblet direkte på molex kontaktene, passiv kjøling på Northbridge, og ingen vifter koblet til hovedkortet bortsett fra CPU.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...